MAB656 - EKONOMİ ve HUKUK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EKONOMİ ve HUKUK | MAB656 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Hukuk ve iktisat ilişkisini tüm yönleriyle analiz ederek bu yönde kapsamlı bilgi donanımının elde edilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hukuk ve iktisada giriş ve temel kavramlar, mülkiyet hakları, sözleşme, haksız fiil kavramları ile yasal süreçler ve suç ve cezanın ekonomi teorisi, kamu tercihi teorisi ve hukuk iktisat ilişkisi. | |||||
Kaynaklar | Robert Cooter, Thomas Ulen- Law and Economics Fuat Oğuz- Devlet ve Piyasa: Regülâsyon Ekonomisine Giriş Ahmet Burçin Yereli- Ekonomik Özgürlükler ve Türkiye?de Devlet Birey İlişkisi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hukuk ve Ekonomiye Giriş |
2. Hafta | Hukuk ve Yasal Kurumlara Giriş |
3. Hafta | Mülkiyetin ekonomik teorisi |
4. Hafta | Mülkiyet hukuku uygulamaları |
5. Hafta | Sözleşme teorisi |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Sözleşme Teorisi Uygulamaları |
8. Hafta | Haksız Fiil Hukuku |
9. Hafta | Haksız Fiil Hukuku Uygulamalar |
10. Hafta | Yasal Süreçlerin Ekonomik Analizi |
11. Hafta | Suç ve Cezanın Ekonomik Analizi |
12. Hafta | Suç ve Cezanın Ekonomik Analizi |
13. Hafta | Suç ve Ceza Ekonomisi Uygulamaları |
14. Hafta | Suç ve Ceza Ekonomisi Uygulamaları |
15. Hafta | Suç ve Ceza Ekonomisi Uygulamaları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 43 | 43 |
Toplam İş Yükü | 32 | 119 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir | X | ||||
5. Alana ilişkin edinmiş olduğu bilgileri analiz etme, farklı alanlardan edinmiş olduğu bilgilerle yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi getirebilme, eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme becerisine sahiptir. Bu süreç içerisinde kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder | X | ||||
6. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir | X | ||||
8. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler | X | ||||
9. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
10. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek