MAB659 - EKONOMETRİK YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EKONOMETRİK YÖNTEMLER | MAB659 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı regresyon analizini teorik açıdan ele almak ve bir bilgisayar yazılımı kullanarak iktisadi modellere uygulamak; öğrencileri, iktisadi hipotezlerin ampirik olarak sınanmasında kullanılan yöntemlerle ilgili bilgilendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Regresyon modellerinin oluşturulması ve tahmini, regresyon katsayısı üzerine koyulan kısıtlar ve önsav sınamaları, gölge değişkenlerle modelleme ve regresyon tahmini, regresyon modellerinde çoklu doğrusallık, değişen varyans ve içsel bağımlılık sorunlarının incelenmesi, dinamik modeller. | |||||
Kaynaklar | Gujarati D. N. (Çeviri: Şenesen Ü. ve Şenesen G. G.) (2012), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Temel Bilgiler, Model tahmini |
2. Hafta | İki Değişkenli Regresyon Modelinde Hipotez Sınamaları |
3. Hafta | İki Değişkenli Regresyon Modelinde Hipotez Sınamaları (devam) |
4. Hafta | Regresyon Modelinde Farklı Fonksiyonel Formlar |
5. Hafta | Çok Değişkenli Regresyonda Tahmin ve Sınamalar |
6. Hafta | Çoklu Doğrusallık Sorununun İncelenmesi |
7. Hafta | Uygulama Ödevi |
8. Hafta | Kukla Değişkenler |
9. Hafta | Kukla Değişkenlerle Ekonometrik Uygulamalar |
10. Hafta | Değişen Varyans Sorunu ve Sınama Yöntemleri |
11. Hafta | Değişen Varyans Sorunu ve Sınama Yöntemleri (devam) |
12. Hafta | Ardışık İlişki Sorunu ve Sınama Yöntemleri |
13. Hafta | Ardışık İlişki Sorunu ve Sınama Yöntemleri (devamı) |
14. Hafta | Uygulama Ödevi |
15. Hafta | Dinamik Modeller |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 7 | 3 | 21 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 54 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir | X | ||||
5. Alana ilişkin edinmiş olduğu bilgileri analiz etme, farklı alanlardan edinmiş olduğu bilgilerle yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi getirebilme, eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme becerisine sahiptir. Bu süreç içerisinde kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder | X | ||||
6. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir | X | ||||
8. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler | X | ||||
9. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
10. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek