MAB659 - EKONOMETRİK YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EKONOMETRİK YÖNTEMLER MAB659 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları  
Dersin amacıDersin amacı regresyon analizini teorik açıdan ele almak ve bir bilgisayar yazılımı kullanarak iktisadi modellere uygulamak; öğrencileri, iktisadi hipotezlerin ampirik olarak sınanmasında kullanılan yöntemlerle ilgili bilgilendirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İktisadi hipotezlerin sınanmasında kullanılabilecek yaklaşımları öğretir; sosyal bilimler alanında sayısal analiz becerisi kazandırır; ekonometrik analizler içeren bilimsel çalışmaların bulgularının anlaşılmasını sağlar; ileri düzeydeki ekonometrik analizlerin anlaşılabilmesi için temel oluşturur
Dersin içeriğiRegresyon modellerinin oluşturulması ve tahmini, regresyon katsayısı üzerine koyulan kısıtlar ve önsav sınamaları, gölge değişkenlerle modelleme ve regresyon tahmini, regresyon modellerinde çoklu doğrusallık, değişen varyans ve içsel bağımlılık sorunlarının incelenmesi, dinamik modeller. 
KaynaklarGujarati D. N. (Çeviri: Şenesen Ü. ve Şenesen G. G.) (2012), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİki Değişkenli Regresyon Analizi: Temel Bilgiler, Model tahmini
2. Haftaİki Değişkenli Regresyon Modelinde Hipotez Sınamaları
3. Haftaİki Değişkenli Regresyon Modelinde Hipotez Sınamaları (devam)
4. HaftaRegresyon Modelinde Farklı Fonksiyonel Formlar
5. HaftaÇok Değişkenli Regresyonda Tahmin ve Sınamalar
6. HaftaÇoklu Doğrusallık Sorununun İncelenmesi
7. HaftaUygulama Ödevi
8. HaftaKukla Değişkenler
9. HaftaKukla Değişkenlerle Ekonometrik Uygulamalar
10. HaftaDeğişen Varyans Sorunu ve Sınama Yöntemleri
11. HaftaDeğişen Varyans Sorunu ve Sınama Yöntemleri (devam)
12. HaftaArdışık İlişki Sorunu ve Sınama Yöntemleri
13. HaftaArdışık İlişki Sorunu ve Sınama Yöntemleri (devamı)
14. HaftaUygulama Ödevi
15. HaftaDinamik Modeller
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler250
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 7 3 21
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama7321
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21224
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3154180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar    X
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir  X  
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir  X  
5. Alana ilişkin edinmiş olduğu bilgileri analiz etme, farklı alanlardan edinmiş olduğu bilgilerle yorumlama, değerlendirme ve çözüm önerisi getirebilme, eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme becerisine sahiptir. Bu süreç içerisinde kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder   X 
6. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer  X  
7. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir     X
8. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler    X
9. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir   X 
10. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek