ATB752 - KADIN ve GİRİŞİMCİLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADIN ve GİRİŞİMCİLİK | ATB752 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Toplumda ekonomik kalkınma için kadın girişimciliğin rolü ve önemi, kadın girişimciliğe yönelik süreç, engeller ve fırsatların incelenmesi ve bu bilgilerle literatür inceleme, tartışma ve proje üretme becerisi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kadın ve girişimcilik konusunda literatür incelenmesi, kadın girişimciliğin ekonomik etkileri, kadın girişimciliğe yönelik sürecin değerlendirilmesi, kadın girişimciliğin önündeki fırsatlar ve engellerin incelenmesi, edinilen bilgilerden yararlanılarak proje geliştirilmesi, proje konusuna ilişkin kütüphanede ve elektronik ortamda tarama yapılması ve hazırlanan projenin sunumunun gerçekleştirilmesi. | |||||
Kaynaklar | 1.Kutanis, Ö. R. (2006). Girişimci Kadınlar, Değişim Yay., İstanbul. 2.Mayoux, L. (2001). Jobs, Gender and Small Enterprises: Getting the Policy Environment Right. Geneva: ILO. 3.OECD. (2000). Women Entrepreneurs in SMEs: Realising the Benifits of Globalisation and the Knowledge-Based Economy. Paris: OECD. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kadın ve girişimcilik konusunda literatürlerin incelenmesi |
2. Hafta | Girişimcilik kavramı tanım ve kapsamı |
3. Hafta | Kadın girişimcilerin özellikleri |
4. Hafta | Kadınları girişimciliğe motive eden faktörler |
5. Hafta | Toplumda ekonomik kalkınma için kadın girişimciliğin rolü ve önemi |
6. Hafta | Kadın girişimciliğinin ekonomik etkileri |
7. Hafta | Kadın girişimciliğe yönelik süreç |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Kadın girişimciliğinin önündeki fırsatlar |
10. Hafta | Kadın girişimciliğinin önündeki engeller |
11. Hafta | Kadın girişimciliğin desteklenmesine ilişkin Türkiye'de yapılan uygulamalar |
12. Hafta | Kadın girişimciliğin desteklenmesine ilişkin dünyada yapılan uygulamalar |
13. Hafta | Türkiye'de ve dünyada yapılan uygulamaların karşılaştırılması |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 3 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 40 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 29 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alana yenilik getirecek bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulamada uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiyi kullanarak, ileri yöntem ve teknikler ile araştırma yapabilme, yeni bilgileri sistematik olarak kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alana yenilik getiren bir yöntem ve uygulama veya bilinen bir yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama konusunda özgün bir çalışma gerçekleştirebilecek beceriye sahiptir | X | ||||
8. Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası dergilerde makaleler yayınlar | X | ||||
9. Alanındaki bilgileri eleştirel değerlendirip yeni düşünce ve yöntemleri akademik ortamlarda aktarır | X | ||||
10. Alandaki ulusal/uluslararası gelişmeleri alan içi ve alan dışı uzmanlarla tartışabilme yetkinliğine sahiptir | X | ||||
11. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
12. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
13. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek