İKA718 - İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve ÇEVRE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve ÇEVRE | İKA718 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerde insan ve insan-olmayan varlıklar ile doğa ve kültür arasındaki ilişkilerin ve bunlar arasındaki ekolojik etkileşimlerin nasıl algılandığı ve sorgulandığına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirecek ve kültürel ve edebi metinlerde ve Beşeri Bilimler söylemlerinde çevre sorunlarını eleştirel yöntemlerle değerlendirip tartışabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste, öncelikle, ekoeleştirel kuramlar, çevre etiği ile küresel ve yeni-biyo-bölgeselci düşünce tanıtılır; karşılaştırmalı yaklaşımlar (kültürlerarası, etnisiteler arası), ekoeleştiri çerçevesinde sosyal ve çevresel adalet ile görsel ve popüler kültüre olan ekoeleştirel yaklaşımlar tartışılır ve hayvan olma kavramı üzerine üretilen düşünceler, toplumsal cinsiyet ve bedene getirilen yeni yaklaşımlar ve ekoeleştiri ile çevre estetiği arasındaki ilişki eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilir. | |||||
Kaynaklar | Joni Adamson, Mei Mei Evans ve Rachel Stein.The Environmental Justice Reader. Stacy Alaimo ve Susan Hekman. Material Feminisms. Ursula Heise. Sense of Place and Sense of Planet: The Environmental Imagination of the Global. Timothy Morton. The Ecological Thought. Catriona-Mortimer Sandilands ve Bruce Erickson. Queer Ecologies: Sex, Nature, Politcs, Desire. I.G. Simmons. Interpreting Nature: Cultural Constructions of the Environment. Cary Wolfe. Animal Rites: American Culture, the Discourse of Species, and Posthumanist Theory. İlgili diğer kitap ve/ya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çevre ve kültür çalışmalarına giriş |
2. Hafta | Ekoeleştiriye genel bakış |
3. Hafta | Ekoeleştiri: Etik, Kuram, Birinci ve İkinci Dalga Uygulamaları |
4. Hafta | Ekoeleştiri kuramlarında ilk gelişim aşamalarının tartışılması |
5. Hafta | Sözlü sunumları |
6. Hafta | Çevresel Beşeri Bilimlerdeki son gelişmelerin tartışılması |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Ekofeminizme giriş |
9. Hafta | Queer Ekolojiye giriş |
10. Hafta | Hayvan Çalışmalarına giriş |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Posthumanizme ve posthumanizmin ekoeleştirel bakış açılarının tanıtılması |
13. Hafta | Çevresel Beşeri Bilimlerdeki Maddesel Dönüşün ve posthumanizmin tartışılması |
14. Hafta | Sözlü sunumları |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 35 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır. | X | ||||
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır. | X | ||||
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek