İKA718 - İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve ÇEVRE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve ÇEVRE İKA718 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerde insan ve insan-olmayan varlıklar ile doğa ve kültür arasındaki ilişkilerin ve bunlar arasındaki ekolojik etkileşimlerin nasıl algılandığı ve sorgulandığına dair eleştirel bir bakış açısı geliştirecek ve kültürel ve edebi metinlerde ve Beşeri Bilimler söylemlerinde çevre sorunlarını eleştirel yöntemlerle değerlendirip tartışabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. disiplinlerarası eleştirel bir bakış açısıyla çevre ve kültür arasındaki etkileşimi analiz eder.
  2. güncel çevre sorunlarını ve bunların kültürel yansımalarını yorumlar ve tartışır.
  3. ekolojik sorunlara yol açan tarihi, sosyal, siyasi, kültürel ve ahlaki etmenleri tanımlar ve analiz eder.
  4. ekoeleştiri kuramları ışığında doğa ve kültürün kaçınılmaz surette birbiriyle nasıl bağlantılı olduğunu tartışır.
  5. insan, kültür ve çevre arasındaki ilişkiyi ele alan kültürel ve edebi metinleri eleştirel açıdan yorumlar.
  6. yeni ekoeleştiri kuramlarını, çevre etiğini, küresel ve biyo-bölgeselci düşünceyi tartışır.
  7. queer ekoloji, ekofeminizm ve hayvan çalışmaları çerçevesinde geliştirilen eleştirel kavramları tanır ve tartışır.
  8. beden ve toplumsal cinsiyet konularını ve bunların kültürel yapılanmasını, bedenötesi çevre etiği kuramları ışığında inceler ve analiz eder.
Dersin içeriğiDerste, öncelikle, ekoeleştirel kuramlar, çevre etiği ile küresel ve yeni-biyo-bölgeselci düşünce tanıtılır; karşılaştırmalı yaklaşımlar (kültürlerarası, etnisiteler arası), ekoeleştiri çerçevesinde sosyal ve çevresel adalet ile görsel ve popüler kültüre olan ekoeleştirel yaklaşımlar tartışılır ve hayvan olma kavramı üzerine üretilen düşünceler, toplumsal cinsiyet ve bedene getirilen yeni yaklaşımlar ve ekoeleştiri ile çevre estetiği arasındaki ilişki eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilir.  
KaynaklarJoni Adamson, Mei Mei Evans ve Rachel Stein.The Environmental Justice Reader.
Stacy Alaimo ve Susan Hekman. Material Feminisms.
Ursula Heise. Sense of Place and Sense of Planet: The Environmental Imagination of the Global.
Timothy Morton. The Ecological Thought.
Catriona-Mortimer Sandilands ve Bruce Erickson. Queer Ecologies: Sex, Nature, Politcs, Desire.
I.G. Simmons. Interpreting Nature: Cultural Constructions of the Environment.
Cary Wolfe. Animal Rites: American Culture, the Discourse of Species, and Posthumanist Theory.
İlgili diğer kitap ve/ya makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇevre ve kültür çalışmalarına giriş
2. HaftaEkoeleştiriye genel bakış
3. HaftaEkoeleştiri: Etik, Kuram, Birinci ve İkinci Dalga Uygulamaları
4. HaftaEkoeleştiri kuramlarında ilk gelişim aşamalarının tartışılması
5. HaftaSözlü sunumları
6. HaftaÇevresel Beşeri Bilimlerdeki son gelişmelerin tartışılması
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaEkofeminizme giriş
9. HaftaQueer Ekolojiye giriş
10. HaftaHayvan Çalışmalarına giriş
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaPosthumanizme ve posthumanizmin ekoeleştirel bakış açılarının tanıtılması
13. HaftaÇevresel Beşeri Bilimlerdeki Maddesel Dönüşün ve posthumanizmin tartışılması
14. HaftaSözlü sunumları
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü35121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır.    X
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır.    X
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek