İKA721 - SÖMÜRGECİLİK DÖN. SONRASI İNG. KÜLT. ve EDEBİYATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SÖMÜRGECİLİK DÖN. SONRASI İNG. KÜLT. ve EDEBİYATI İKA721 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, sömürgecilik dönemi sonrası İngiliz kültüründe meydana gelen değişimleri açıklayabilecek, eski sömürgelerin kültürlerini tanımlayabilecek, kültür emperyalizmini ve sosyal sorunları yorumlayabilecek, edebi eserlerde İngiliz emperyalizminin yansımalarını değerlendirebilecek ve kültürel kuramları açıklayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri geliştirmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sömürgecilik dönemi sonrası İngiliz kültüründe meydana gelen değişimleri bilir.
  2. Eski sömürgelerin kültürlerini tanımlar.
  3. kültür emperyalizmini ve sosyal sorunları yorumlar.
  4. Edebi eserlerde İngiliz emperyalizminin yansımalarını değerlendirir ve yorumlar.
  5. Kültürel kuramları açıklar ve kullanır.
Dersin içeriğiDerste, sömürgecilik sonrası kültürünün önemli kuramcıları, oryantalizm ve sosyal etkileri, sömürgecilik dönemi sonrası politik ve sosyal yapılar, emperyalizm ve eski sömürge kültürleri üzerindeki etkileri, kültür emperyalizmi ve ideolojik boyutları, sömürgecilik sonrası dönem kültür ve edebiyatında dil, sınıf, cinsiyet, birey sorunları ve göç sorunu ile çok kültürlülük konuları anlatım ve sözlü sunumlarla tanıtılır, tartışılır, edebi ve kültürel eserler üzerindeki yansımaları değerlendirilir. 
KaynaklarBill Ashcroft ve diğerleri. Key Concepts in Post-Colonial Studies.
Bill Ashcroft ve diğerleri, ed. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-
Colonial Literatures.
Peter Childs ve Patrick Williams. An Introduction to Post-Colonial Theory.
P. Mongia, ed. Contemporary Postcolonial Theory.
Bart Moore-Gilbert, ed. Postcolonial Criticism.
Chris Tiffin ve Alan Lawson. De-scribing Empire: Post-colonialism and Textuality. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSömürgecilik sonrası döneme genel giriş, sömürgecilik dönemi ve sömürgecilik sonrası dönem, sömürgecilik sonrası döneme ait temel tanımlar ve ana konular
2. HaftaAfrikalı bir yazar tarafından, örneğin Chinua Achebe, Okot p'Bitek veya Wole Soyinka, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar
3. HaftaAfrikalı kadın bir yazar tarafından, örneğin Buchi Emecheta, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve ve sözlü sunumlar
4. Haftaİngiltere'de yaşayan Karayipli bir yazar tarafından, örneğin Jean Rhys veya Caryl Phillips, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve sözlü sunumlar
5. HaftaKarayipli bir yazar tarafından, örneğin V. S. Naipaul veya Derek Walcott, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin ya da oyunun incelenmesi ve ve sözlü sunumlar
6. HaftaKarayipli kadın bir yazar tarafından, örneğin Jamaica Kincaid, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaHindistanlı bir yazar tarafından, örneğin Anita Desai veya R. K. Narayan, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar
9. Haftaİngiliz Hint bir yazar tarafından, örneğin Salman Rushdie, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar
10. HaftaGüney Afrikalı bir yazar tarafından, örneğin as J. M. Coetzee, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar
11. HaftaAvustralyalı bir yazar tarafından, örneğin Doris Pilkington veya David Malouf, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar
12. HaftaKanadalı bir yazar tarafından, örneğin Margaret Atwood veya Philip Michael Ondatjee, İngilizce yazılmış seçilen bir eserin incelenmesi ve sözlü sunumlar
13. HaftaAra Sınav
14. HaftaGenel Değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü35121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır.    X
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır.    X
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek