ANT653 - İNSANDA BÜYÜME ve GELİŞME SORUNLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNSANDA BÜYÜME ve GELİŞME SORUNLARI | ANT653 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Ödevler ve sunumlar | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Ali Metin Büyükkarakaya | |||||
Dersin amacı | İnsanda büyüme döneminde karşılaşılan çeşitli sorunların biyoarkeolojik tespiti, analizi ve değerlendirme yöntemlerinin öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnsanda büyüme dönemi ve büyüme döneminde karşılaşılan çeşitli beslenme ve sağlıkla ilişkili sorunların biyoarkeolojik açıdan ele alınması, arkeolojik topluluklarda büyümenin takibi anlatılması ve çeşitli patolojik lezyonların büyüme ve gelişme durumlarının değerlendirilmesi bağlamında incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | 1)Lewis, M.E. (2007). The Bioarchaeology of Children: Perspectives from Biological and Forensic Anthropology. Cambridge University Press, Cambridge. 2)Larsen, C.S. (1997). Bioarchaeology, interpreting behavior from the skeleton. Cambridge University Press, Cambridge. Konuyla ilgili çeşitli kitaplar, güncel makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyoarkeolojide bebek ve çocuk ölümlülüğü |
2. Hafta | Eski topluluklarda büyüme |
3. Hafta | Kemik gelişimi ve büyüme |
4. Hafta | Beslenme ve büyüme |
5. Hafta | Malnütrisyon |
6. Hafta | Sütten kesme dönemi |
7. Hafta | Spesifik enfeksiyonlar |
8. Hafta | Spesifik olmayan enfeksiyonlar |
9. Hafta | Mine hipoplazileri |
10. Hafta | Raşitizm |
11. Hafta | Anemi |
12. Hafta | C vitamini eksikliği |
13. Hafta | Hormonal bozukluklar |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 70 |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 25 | 75 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 34 | 38 | 202 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. | X | ||||
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. | X | ||||
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir. | X | ||||
5. Alan araştırması yürütebilir. | X | ||||
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur. | X | ||||
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur. | X | ||||
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. | X | ||||
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir. | X | ||||
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek