İKA605 - İNGİLTERE'DE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLTERE'DE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK | İKA605 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngiltere'nin beyaz bir toplumdan, genellikle eski kolonilerden gelen göçmenler sayesinde çokkültürlü bir topluma dönüşmesini ve bu değişimin yerli beyaz toplum üzerindeki etkilerini inceleyecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste, öncelikle İngiltere'nin 18. yüzyıldan başlayarak çokkültürlü bir toplum yapısına geçişinde rol oynayan tarihi, ekonomik, politik ve sosyal nedenler tanıtılır. Çokkültürlülüğün bir kültür kuramı olarak ortaya çıktığı ve geliştirildiği 20. ve 21. yüzyıllarda İngiltere'deki azınlık grupların değişimi incelenir ve bu değişimin edebi eserlerdeki yansımaları tartışılır. | |||||
Kaynaklar | Ian H. Angus. A Border Within: National Identity, Cultural Plurality, and Wilderness. Guy Amirthanayagam. The Marriage of Continenets: Multiculturalism in Modern Literature. Gerd Baumann. The Multicultural Riddle: Rethinking National, Ethnic, and Religious. David Bennett. Multicultural States: Rethinking Difference and Identity. Routledge: London. Gordon Clarck. Multiculturalism, Difference and Postmodernism. Dilip Hiro. Black British, White British. Tariq Modood. Ethnic Minorities in Britain:Diversity and Disadvantage. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çokkültürlülüğün ve İngiltere?de çokkültürlülüğün tanıtılması |
2. Hafta | Sözlü sunumlar |
3. Hafta | Kültürel kimliklerin tartışılması |
4. Hafta | Sözlü sunumlar |
5. Hafta | Öykülerde çokkültürlülüğün incelenmesi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Sinemada çokkültürlülüğün incelenmesi |
8. Hafta | Sözlü sunumlar |
9. Hafta | Irk, cinsiyet, melez farklılık, etnisite, sınıf, din kavramlarının kimlik çerçevesinde tartışılması |
10. Hafta | Şiirde çokkültürlülüğün incelenmesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Romanda çokkültürlülüğün incelenmesi |
13. Hafta | Tiyatro eserlerinde çokkültürlülüğün incelenmesi |
14. Hafta | Sözlü sunumlar |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | ||||
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek