İKA605 - İNGİLTERE'DE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLTERE'DE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK İKA605 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin İngiltere'nin beyaz bir toplumdan, genellikle eski kolonilerden gelen göçmenler sayesinde çokkültürlü bir topluma dönüşmesini ve bu değişimin yerli beyaz toplum üzerindeki etkilerini inceleyecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İngiltere'de çokkültürlülüğü hem sosyal bir kavram hem de bir kültür kuramı olarak açıklar ve sınıflandırır.
  2. Çokkültürlülüğü tarihsel çerçevede ele alarak, 20. ve 21. yüzyıldaki sosyal ve politik durumlarda ve edebi eserlerde inceler.
  3. Sınıf, ırk, etnisite, din ve kıtasal ve analitik feminizm konuları ile ilgili farklı çokkültürlülük kuramlarını tanır ve yorumlar.
  4. Kültür, yerli kültür, altkültür, milliyet, ırk, etnisite, din, kimlik, melez farklılık, asimilasyon, entegrasyon, kültürel mozaik ve çokkültürlülük gibi terimleri kullanarak edebi eserleri inceler.
  5. İngiltere'de 18. yüzyıldan beri başta Asyalı, Afro-Karayipli, Afrikalı, Batı Hint Adalı olmak üzere yaşamakta olan azınlık gruplarının gösterdiği gelişimi ve değişimi çokkültürlülük kuramları çerçevesinde analiz eder.
Dersin içeriğiDerste, öncelikle İngiltere'nin 18. yüzyıldan başlayarak çokkültürlü bir toplum yapısına geçişinde rol oynayan tarihi, ekonomik, politik ve sosyal nedenler tanıtılır. Çokkültürlülüğün bir kültür kuramı olarak ortaya çıktığı ve geliştirildiği 20. ve 21. yüzyıllarda İngiltere'deki azınlık grupların değişimi incelenir ve bu değişimin edebi eserlerdeki yansımaları tartışılır.  
KaynaklarIan H. Angus. A Border Within: National Identity, Cultural Plurality, and Wilderness.
Guy Amirthanayagam. The Marriage of Continenets: Multiculturalism in Modern Literature.
Gerd Baumann. The Multicultural Riddle: Rethinking National, Ethnic, and Religious.
David Bennett. Multicultural States: Rethinking Difference and Identity. Routledge: London.
Gordon Clarck. Multiculturalism, Difference and Postmodernism.
Dilip Hiro. Black British, White British.
Tariq Modood. Ethnic Minorities in Britain:Diversity and Disadvantage.

İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇokkültürlülüğün ve İngiltere?de çokkültürlülüğün tanıtılması
2. HaftaSözlü sunumlar
3. HaftaKültürel kimliklerin tartışılması
4. HaftaSözlü sunumlar
5. HaftaÖykülerde çokkültürlülüğün incelenmesi
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaSinemada çokkültürlülüğün incelenmesi
8. HaftaSözlü sunumlar
9. HaftaIrk, cinsiyet, melez farklılık, etnisite, sınıf, din kavramlarının kimlik çerçevesinde tartışılması
10. HaftaŞiirde çokkültürlülüğün incelenmesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaRomanda çokkültürlülüğün incelenmesi
13. HaftaTiyatro eserlerinde çokkültürlülüğün incelenmesi
14. HaftaSözlü sunumlar
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.    X
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek