ANT613 - YAŞAYAN ve FOSİL PRİMATLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAŞAYAN ve FOSİL PRİMATLAR ANT613 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Görseller  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gülfem Uysal 
Dersin amacıPrimatların Anatomik ve Davranış özelliklerini kavramak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Primatların ne olduğunu ve insanın primat dünyasındaki yerini öğrenecek,
  3. İlk primatların, öncül primatların ve insansı primatların yayılım alanlarını öğrenecek,
  4. Yaşayan ilk primatların, öncül primatların ve insansı primatların sosyal ve davranış özelliklerini kavrayacak,
  5. Fosil primatların primat dünyasındaki yerini öğrenecek,
  6. Fosil primatların evrimini ve gelişimini kavrayacak,
  7. Fosil primatlarda, kültür ve sosyal hayat stratejilerini kavrayacaklardır.
Dersin içeriğiPrimatların anatomik sosyal ve davranışsal uyumları ve çeşitlilikleri hakkında bilgi vermek.  
Kaynaklar1)Kottak, C P. 2001. Antropoloji; İnsan Çeşitliliğine bir Bakış (Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri), Ankara, Ütopya yayınları
2)Strier, K. B. 2007. Primate Behavioral Ecology. Allyn and Bacon, NY.
3)Özbek, M. 2000, Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi
4)Özbudun ve Uysal 2012 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı
5)Jenkins F.A. 1974. Primate Locomotion, Academy Press, New York.
6)S. Jones, R. Martin and D.Pilbeam. 1995. The Cambridge Encyclopedia of Human Evolution.
7)Rowe N.1996. The Pictorial Guide to the Living Primates. Pogonias Press, Charlestown.
Strier, K. B. 2007. Primate Behavioral Ecology. Allyn and Bacon, NY.
8)D.L. France. 2003. Lab Manuel and Workbook for Physical Anthropology. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPrimat nedir, taksonomi ve insanın primat dünyasındaki yeri
2. HaftaPrimatların anatomik ve davranış özellikleri
3. HaftaPrimatların yayılım alanları ve sosyal organizasyonları
4. HaftaHominoidler ve özellikleri, sunum için konu belirleme
5. HaftaEski ve Yeni Dünya maymunları ve aralarındaki farklar
6. Hafta1.Ara sınav
7. HaftaPrimatlarda Yiyecek arama ve beslenme davranışları
8. HaftaPrimatlarda hareket sistemleri
9. HaftaÜreme stratejileri ve çocuk bakımı
10. HaftaPrimatlarda sosyal hayat davranış modelleri (hakimiyet-saldırganlık)
11. Hafta2.Ara sınav
12. HaftaFosil primatların anatomik ve evrimsel özellikleri
13. HaftaFosil primatların yayılım alanları ve kültürleri
14. HaftaYaşayan ve fosil primatlarla ilgili film ve slayt gösterimi, sunumlar
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar245
Genel sınav145
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı355
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı145
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3281174

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. X    
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. X    
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur. X    
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir.  X  
5. Alan araştırması yürütebilir. X    
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur. X    
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur.     X
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur.     X
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur.     X
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir.X    
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur.    X 
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur.  X   
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek