ANT613 - YAŞAYAN ve FOSİL PRİMATLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAŞAYAN ve FOSİL PRİMATLAR | ANT613 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Görseller | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Gülfem Uysal | |||||
Dersin amacı | Primatların Anatomik ve Davranış özelliklerini kavramak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Primatların anatomik sosyal ve davranışsal uyumları ve çeşitlilikleri hakkında bilgi vermek. | |||||
Kaynaklar | 1)Kottak, C P. 2001. Antropoloji; İnsan Çeşitliliğine bir Bakış (Çev: H.Ü. Öğretim Üyeleri), Ankara, Ütopya yayınları 2)Strier, K. B. 2007. Primate Behavioral Ecology. Allyn and Bacon, NY. 3)Özbek, M. 2000, Dünden Bugüne İnsan, İmge Yayınevi 4)Özbudun ve Uysal 2012 50 Soruda Antropoloji, Bilim ve Gelecek Kitaplığı 5)Jenkins F.A. 1974. Primate Locomotion, Academy Press, New York. 6)S. Jones, R. Martin and D.Pilbeam. 1995. The Cambridge Encyclopedia of Human Evolution. 7)Rowe N.1996. The Pictorial Guide to the Living Primates. Pogonias Press, Charlestown. Strier, K. B. 2007. Primate Behavioral Ecology. Allyn and Bacon, NY. 8)D.L. France. 2003. Lab Manuel and Workbook for Physical Anthropology. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Primat nedir, taksonomi ve insanın primat dünyasındaki yeri |
2. Hafta | Primatların anatomik ve davranış özellikleri |
3. Hafta | Primatların yayılım alanları ve sosyal organizasyonları |
4. Hafta | Hominoidler ve özellikleri, sunum için konu belirleme |
5. Hafta | Eski ve Yeni Dünya maymunları ve aralarındaki farklar |
6. Hafta | 1.Ara sınav |
7. Hafta | Primatlarda Yiyecek arama ve beslenme davranışları |
8. Hafta | Primatlarda hareket sistemleri |
9. Hafta | Üreme stratejileri ve çocuk bakımı |
10. Hafta | Primatlarda sosyal hayat davranış modelleri (hakimiyet-saldırganlık) |
11. Hafta | 2.Ara sınav |
12. Hafta | Fosil primatların anatomik ve evrimsel özellikleri |
13. Hafta | Fosil primatların yayılım alanları ve kültürleri |
14. Hafta | Yaşayan ve fosil primatlarla ilgili film ve slayt gösterimi, sunumlar |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 45 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 81 | 174 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. | X | ||||
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. | X | ||||
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir. | X | ||||
5. Alan araştırması yürütebilir. | X | ||||
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur. | X | ||||
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur. | X | ||||
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. | X | ||||
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir. | X | ||||
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek