ANT607 - DİŞ ANTROPOLOJİSİ - I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİŞ ANTROPOLOJİSİ - I | ANT607 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yılmaz Selim Erdal | |||||
Dersin amacı | Bu dersin diş morfolojisi ve akrabalık ilişkilerinin öğretilmesi amacıyla verilmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yok olmuş ve yaşayan insan topluluklarında dişin morfolojik varyasyonu ile toplulukların biyolojik uzaklıklarının belirlenmesinde dişin boyut ve biçim varyasyonunun kullanımı. | |||||
Kaynaklar | 1)Dahlberg AA. 1971. Dental Morphology and Evolution. Chicago: The University of Chicago press 2)Hillson S. 1990. Teeth. Cambridge: Cambridge University. 3)Hillson S. 1996. Dental Anthropology. Cambridge: Cambridge University. 4)Kelley MA. and Larsen CS. Advances in Dental Anthropology. New York: Wiley Liss. Scott JH. and Turner II CS. 1997. The Anthropology of Modern Human Teeth. Cambridge University press. 5)Byers SN. 2001. Introduction to Forensic Anthropology: A textbook. Boston: Allyn and Bacon. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Diş terminolojisi |
2. Hafta | Dişin evrimi |
3. Hafta | Dişin biçimi, boyutu ve dişin yapısı |
4. Hafta | Altçene dişlerinin morfolojik özellikleri |
5. Hafta | Üstçene dişlerinin morfolojik özellikleri |
6. Hafta | Süt dişlerinin morfolojik özellikleri |
7. Hafta | Dişlerin biçimsel varyasyonları: altçene |
8. Hafta | Dişlerin biçimsel varyasyonları: üstçene |
9. Hafta | Diş varyasyonunun coğrafi dağılımı |
10. Hafta | Diş boyutu ve boyuttaki küçülme |
11. Hafta | Dişlerle biyolojik uzaklığın belirlenmesi |
12. Hafta | Adli durumlarda diş morfolojisinin kullanımı |
13. Hafta | Seminer/Sunum |
14. Hafta | Seminer/Sunum |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 2 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 23 | 46 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 54 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. | X | ||||
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. | X | ||||
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir. | X | ||||
5. Alan araştırması yürütebilir. | X | ||||
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur. | X | ||||
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur. | X | ||||
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. | X | ||||
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir. | X | ||||
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek