ANT607 - DİŞ ANTROPOLOJİSİ - I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİŞ ANTROPOLOJİSİ - I ANT607 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yılmaz Selim Erdal 
Dersin amacıBu dersin diş morfolojisi ve akrabalık ilişkilerinin öğretilmesi amacıyla verilmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. Dişin evrimi açıklar,
  3. Dişin yapısal özelliklerini bilir,
  4. Dişi oluşturan dokular hakkında bilgi verir,
  5. İnsan ve insan dışı canlıların dişlerini ayırt eder,
  6. Dişin yapısal varyasyonları hakkında bilgi verir,
  7. İnsan dişlerin boyut farklılıklarını açıklar ,
  8. Topluluklar arası biyolojik akrabalık ilişkilerini çözer ve Dişlerin adli durumların çözümlenmesindeki katkısını tanımlar.
Dersin içeriğiYok olmuş ve yaşayan insan topluluklarında dişin morfolojik varyasyonu ile toplulukların biyolojik uzaklıklarının belirlenmesinde dişin boyut ve biçim varyasyonunun kullanımı. 
Kaynaklar1)Dahlberg AA. 1971. Dental Morphology and Evolution. Chicago: The University of Chicago press
2)Hillson S. 1990. Teeth. Cambridge: Cambridge University.
3)Hillson S. 1996. Dental Anthropology. Cambridge: Cambridge University.
4)Kelley MA. and Larsen CS. Advances in Dental Anthropology. New York: Wiley Liss.
Scott JH. and Turner II CS. 1997. The Anthropology of Modern Human Teeth. Cambridge University press.
5)Byers SN. 2001. Introduction to Forensic Anthropology: A textbook. Boston: Allyn and Bacon.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDiş terminolojisi
2. HaftaDişin evrimi
3. HaftaDişin biçimi, boyutu ve dişin yapısı
4. HaftaAltçene dişlerinin morfolojik özellikleri
5. HaftaÜstçene dişlerinin morfolojik özellikleri
6. HaftaSüt dişlerinin morfolojik özellikleri
7. HaftaDişlerin biçimsel varyasyonları: altçene
8. HaftaDişlerin biçimsel varyasyonları: üstçene
9. HaftaDiş varyasyonunun coğrafi dağılımı
10. HaftaDiş boyutu ve boyuttaki küçülme
11. HaftaDişlerle biyolojik uzaklığın belirlenmesi
12. HaftaAdli durumlarda diş morfolojisinin kullanımı
13. HaftaSeminer/Sunum
14. HaftaSeminer/Sunum
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler225
Sunum225
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22346
Proje000
Ödevler22550
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3254180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur.     X
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır.   X  
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur.  X   
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir.   X 
5. Alan araştırması yürütebilir.     X
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur.  X   
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur.    X 
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur.     X
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. X    
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir.  X  
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur.    X 
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur.     X
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek