İKA705 - İNGİLTERE'DE SINIF ve TOPLUMSAL CİNSİYET

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLTERE'DE SINIF ve TOPLUMSAL CİNSİYET İKA705 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Metin analizi  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin İngiltere'de sosyal sınıfları ve toplumsal cinsiyetleri tanıyabilmesini, sosyal sınıfların birbiriyle etkileşimini ve toplumsal cinsiyetleri edebi metinler yoluyla gözlemleyebilmesini, yorumlayabilmesini, bu olguların arasındaki etkileşimi değerlendirebilmesini, dönemler arasında görülen değişiklikleri sosyal ve politik ard alan bağlamında değerlendirebilmesini, ve bu olguların edebi metinlerdeki yansımalarını karşılaştırmalı ve eleştirel bir bakış açısıyla yargılayabilecek bilgi beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İngiltere'deki sosyal sınıfları inceler.
  2. toplumsal cinsiyetin sunumlarını tartışır.
  3. farklı toplumsal cinsiyetlerin birbirleriyle etkileşimini inceler.
  4. sosyal sınıfların birbirleriyle etkileşimini açıklar.
  5. sosyal sınıf ve toplumsal cinsiyetin kimlik oluşturmada birbiriyle etkileşimini tartışır.
  6. toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıflarla ilgili kuramları farklı dönemlerdeki sosyo-kültürel ve politik alanlarla değerlendirir.
  7. İngiliz yazınında sınıf ve toplumsal cinsiyet örneklemelerini tartışır.
Dersin içeriğiBu derste, sınıf ve toplumsal cinsiyet tanımları açıklandıktan sonra, eserlerdeki sınıfsal ve toplumsal cinsiyet sunumları incelenerek tartışılır. 
KaynaklarL. Alcoff. Identities: Race, Class, Gender and Nationality.
J. Batlseer. Rewriting English: Cultural Politics of Gender and Class.
L. Davidoff. Worlds Between: Historical Perspectives on Gender and Class.
M. Kimmel. The Gendered Society Reader.
Morag Shiach. Discourse on Popular Culture: Class, Gender and History in Cultural Analysis, 1730 to the Present.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Toplumsal cinsiyet ve sınıf tanımları
2. HaftaToplumsal cinsiyet ve sınıf farklılıklarının kimlik üzerindeki etkilerinin incelenmesi
3. HaftaToplumsal cinsiyet ve sınıfın tarihi perspektiflerinin incelenmesi
4. HaftaToplumsal cinsiyet, sınıf ve politika tartışmaları
5. HaftaToplumsal cinsiyet ve işçi sınıfının etkileşimlerinin incelenmesi
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaToplumsal cinsiyet ve sosyal hareketlilik tartışmaları
8. HaftaToplumsal cinsiyet ve istihdam tartışmaları
9. HaftaToplumsal cinsiyet, sınıf ve medya sunumlarının incelenmesi
10. HaftaToplumsal cinsiyet, sınıf ve popüler kültür öğelerinin incelenmesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaToplumsal cinsiyet, sınıf ve edebiyat incelemeleri
13. HaftaToplumsal cinsiyet, sınıf ve dil kullanımlarının incelenmesi
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü35121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve İngiliz kültürü hakkında doktora düzeyinde, İngiliz edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli güncel kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır.    X
5. Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemleriyle İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır.    X
7. İngiliz kültürünün ve edebiyatının ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek