İKA603 - İNGİLİZ TARİHİ ve POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ TARİHİ ve POLİTİKASI | İKA603 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Diğer: (Sözlü Sunum) | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngiliz tarihi ve politikası konularında bilimsel araştırma yapabilecek, İngiliz tarihine dönemsel ve politikasına kurumsal gelişim açısından bakabilecek; İngiliz kurumlarının kökenlerini, tarihsel gelişimlerini ve işlevlerini açıklayabilecek; İngiliz tarihi ve politikasına eleştirel bir gözle yaklaşabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çokuluslu bir devlet olarak İngiltere, İngiliz monarşisi, anayasa, parlamento, kabine ve hükümet, siyasi partiler ve seçim sistemi, yerel yönetimler, mahkemeler ve yargı sistemi, polis sistemi, İngiliz Kilisesi gibi farklı konular tarihsel gelişimleri içerisinde incelenir. | |||||
Kaynaklar | William Geldart. Introduction to English Law. Michael Moran. Politics and Society: An Introduction. Malcolm Smith. British Politics, Society and the State since the Late Nineteenth Century. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin kapsamının, amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması |
2. Hafta | Britanya tarihinin, politikasının ve kurumlarının temel özellikleri ve ilişkileri |
3. Hafta | Britanya monarşinin kökenleri, gelişimi ve yetkileri, Magna Carta ve ortaçağ monarşisi, Tudorlar |
4. Hafta | Stuartlar, Hannover hanedanlığı ve Viktorya döneminden II. Elizabeth dönemi üzerine odaklanma |
5. Hafta | Parlamentonun kökenleri, gelişimi ve yetkileri; bugünkü Parlamentonun yapısı ve işleyişi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Anayasının tarihi ve siyasi gelişimi; Kabinenin yapısı ve yetkileri |
8. Hafta | Britanya'daki siyasi partiler ve seçim sistemi |
9. Hafta | Yerel yönetimler: gelişimi, yapısı ve yetkileri |
10. Hafta | Britanya yasal sistemi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Britanya kanun uygulama sistemi; sanayi ilişkileri ve sendikalar |
13. Hafta | İngiltere Kilisesi |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | ||||
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek