ANT609 - PALEODEMOGRAFİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PALEODEMOGRAFİ ANT609 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ömür Dilek ERDAL 
Dersin amacıBu ders, Demografi ve paleodemografi ilişkisini tanımlamak, eski insan toplumlarının demografik yapısının oluşturulmasını öğretmek amacıyla yapılacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. Demografiyi ve yöntemini tanımlayabilecek,
  3. Demografinin alt çalışma alanlarını ve bunların tarihsel gelişimlerini öğrenebilecek,
  4. Demografi ve paleodemografi ilişkisini tanımlayabilecek,
  5. Nüfusu etkileyen faktörleri tanımlayabilecek,
  6. Paleodemografide kullanılan metotları açıklayabilecek,
  7. İskelette yaş ve cinsiyet belirleyebilecek,
  8. İnsanın evrimi boyunca demografik farklılıkları anlayabilecek ve? Eski Anadolu toplumlarındaki demografik yapıyı açıklayabilecek.
Dersin içeriğiDemografinin çalışma alanları ve yöntemleri, Demografinin alt dalları ve tarihsel gelişimi, Demografiyi etkileyen faktörler, Paleodemografinin metotları, Evrimsel demografi, Demografi ve hastalık ilişkisi, Anadolu toplumlarının paleodemografik yapısı. 
Kaynaklar1)Chamberlain A. 2006. Demography in Archaeology. Cambridge Univ. Press, New York.
2)Acsadi GY, Nemeskeri J. 1970. History of Human Life Span and Mortality. Akademia Kiado, Budapest.
3)Hoppa RD, Vaupel JW. 2002. Paleodemography: Age distributions from skeletal samples. Cambridge Univ. Press, New York.
4)Her hafta konuyla ilgili makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDemografinin tanımı, çalışma alanları ve yöntemi
2. HaftaDemografik çalışmaların tarihsel gelişimi
3. HaftaDemografinin veri kaynakları
4. HaftaDemografik yapıyı etkileyen faktörler: yaşlanma, evlilik, aile yapısı
5. HaftaDemografik yapıyı etkileyen faktörler: göçler, şehirleşme
6. HaftaDemografik yapıyı etkileyen faktörler: doğumlar, ölümler
7. HaftaSeminer/Sunum
8. HaftaTarihi ve Arkeolojik Demografi
9. HaftaPaleodemografide kullanılan metotlar: yaş
10. HaftaPaleodemografide kullanılan metotlar: cinsiyet ve yaşam tablosu oluşturma
11. HaftaEski insan toplumlarında demografik değişimler
12. HaftaDemografi ve hastalık ilişkisi
13. HaftaEski Anadolu topluluklarında paleodemografi
14. HaftaSeminer/Sunum
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler225
Sunum225
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı225
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam75

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3367198

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. X    
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. X    
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur.  X   
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir.    X
5. Alan araştırması yürütebilir.   X  
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur.     X
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur.    X 
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur.    X 
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. X    
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir.    X
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur.  X   
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur.    X 
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek