ANT609 - PALEODEMOGRAFİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PALEODEMOGRAFİ | ANT609 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ömür Dilek ERDAL | |||||
Dersin amacı | Bu ders, Demografi ve paleodemografi ilişkisini tanımlamak, eski insan toplumlarının demografik yapısının oluşturulmasını öğretmek amacıyla yapılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Demografinin çalışma alanları ve yöntemleri, Demografinin alt dalları ve tarihsel gelişimi, Demografiyi etkileyen faktörler, Paleodemografinin metotları, Evrimsel demografi, Demografi ve hastalık ilişkisi, Anadolu toplumlarının paleodemografik yapısı. | |||||
Kaynaklar | 1)Chamberlain A. 2006. Demography in Archaeology. Cambridge Univ. Press, New York. 2)Acsadi GY, Nemeskeri J. 1970. History of Human Life Span and Mortality. Akademia Kiado, Budapest. 3)Hoppa RD, Vaupel JW. 2002. Paleodemography: Age distributions from skeletal samples. Cambridge Univ. Press, New York. 4)Her hafta konuyla ilgili makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Demografinin tanımı, çalışma alanları ve yöntemi |
2. Hafta | Demografik çalışmaların tarihsel gelişimi |
3. Hafta | Demografinin veri kaynakları |
4. Hafta | Demografik yapıyı etkileyen faktörler: yaşlanma, evlilik, aile yapısı |
5. Hafta | Demografik yapıyı etkileyen faktörler: göçler, şehirleşme |
6. Hafta | Demografik yapıyı etkileyen faktörler: doğumlar, ölümler |
7. Hafta | Seminer/Sunum |
8. Hafta | Tarihi ve Arkeolojik Demografi |
9. Hafta | Paleodemografide kullanılan metotlar: yaş |
10. Hafta | Paleodemografide kullanılan metotlar: cinsiyet ve yaşam tablosu oluşturma |
11. Hafta | Eski insan toplumlarında demografik değişimler |
12. Hafta | Demografi ve hastalık ilişkisi |
13. Hafta | Eski Anadolu topluluklarında paleodemografi |
14. Hafta | Seminer/Sunum |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 2 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 75 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 67 | 198 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak insan, kültür ve toplum çeşitliliği konusunda farkındalık sahibi olur. | X | ||||
2. Toplumsal ve kültürel olguları yerel ve küresel ölçekte değerlendirebilme becerileri kazanır. | X | ||||
3. Dünyadaki farklı toplumlar, kültürler ve gelenekler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Analitik düşünme ve düşündüklerini sözlü ve yazılı olarak iletebilme becerileri geliştirir. | X | ||||
5. Alan araştırması yürütebilir. | X | ||||
6. Eski insan topluluklarının yeniden canlandırılması konusunda yöntem ve tekniklere hâkim olur. | X | ||||
7. Bilimsel bir sorunu ele alabilme, araştırmayı planlama, yürütme ve raporlama konusunda deneyim sahibi olur. | X | ||||
8. Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgi alanları oluşturabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel etik değerlere sahip ve saygılı olur. | X | ||||
10. Hastalık ve sağlık, şiddet, yaşlılık, göç, eğitim, ekoloji ve çevre, yerel kültürler ve gelenekler, kültürel miras gibi bilgi alanlarını güncel ve yok olmuş topluluklara uyarlayabilir. | X | ||||
11. Bilimsel bir çalışmayı ve deneyimi aktarabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
12. İnsanın biyokültürel tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
13. Antropolojinin çeşitli uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek