THB602 - HALKBİLİMİ TEORİ ve YÖNTEMLERİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HALKBİLİMİ TEORİ ve YÖNTEMLERİ II THB602 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Özkul Çobanoğlu 
Dersin amacıHalkbilimsel kuramların ve yöntemlerin 18. yüzyıldan günümüze kadar anahtar kavramları, problematikleri ve perspektiflerini belirlemek, Halkbiliminin metin merkezli kuramların ve yöntemlerin kurucuları, temel paradigmaları, eleştirilen yönlerini tanımlamak, Halkbiliminin bağlam merkezli kuramların ve yöntemlerin kurucuları, temel paradigmaları, eleştirilen yönlerini sınıflandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Halkbilimsel kuramların ve yöntemlerin 18. yüzyıldan günümüze kadar anahtar kavramları, problematikleri ve perspektiflerini açıklayabilecektir.
  2. Halkbiliminin metin merkezli kuramların ve yöntemlerin kurucuları, temel paradigmaları, eleştirilen yönleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  3. Halkbiliminin bağlam merkezli kuramların ve yöntemlerin kurucuları, temel paradigmaları, eleştirilen yönleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  4. Uygulamalı halkbiliminin tarihçesi ve temel kavramlarını açıklayabilecektir.
Dersin içeriğiHalkbilimsel kuram ve yöntemlerin tarihçesini, temel kavralarını ve meselelerini araştırmak. 
Kaynaklar1.)Çobanoğlu, Ö.(Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ank. 2002.
2.)Coccchiara, Giuseppe.1981.The History of Folklore in Europe. Philadelphia,1981.
3.)Dorson, M. R.Folklore and Folklife. The University of Chicago Press. Chicago 1972.
4.)Toelken, Barre.The Dynamics of Folklore. Hougto Mifflin Company, Boston 1979. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHalkbilimi kuramları ve teorileri, kaynakları
2. HaftaYapısal halkbilimi kuramları
3. HaftaVladimir Propp'un yapısal anlatısı
4. HaftaLevi- Strauss'un yapısal çözümleme anlatısı
5. HaftaBağlam Merkezli halkbilimi teori ve yöntemleri
6. Haftaİşlevsel Halkbilimi Kuram ve Yöntemi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaSözlü Kompozisyon Teorisi
9. HaftaPerformans teori
10. HaftaPerformans Teori ve "Halk" Kavramı
11. HaftaHalkbilimsel alan araştırması yönteminin anlatımı
12. HaftaUygulamalı Halkbilimi araştırmaları
13. HaftaUygulamalı Halkbilimi araştırmaları
14. HaftaUygulamalı Halkbilimi araştırmaları
15. HaftaUygulamalı Halkbilimi araştırmaları
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı340
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12626
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3392180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek