İDE689 - 20. YÜZYIL İNGİLİZ TİYATROSU (1950LERE KADAR)

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
20. YÜZYIL İNGİLİZ TİYATROSU (1950LERE KADAR) İDE689 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Beyin Fırtınası
Diğer: Oyun Metinlerinden Kısa Parçalar Okuma ve/veya Canlandırma, Tiyatrolara Gidiş  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, 20. yüzyılın ilk yarısında İngiltere'de görülen önemli tiyatro akımlarını sosyo-kültürel ve tarihsel arka planla ilişkilendirerek tanıyabilecek, bu dönemde yazılan İngiliz oyunlarını hem biçim hem içerik bakımından derinlemesine inceleyebilecek, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek, sınıflandırabilecek ve karşılaştırabilecek, aynı şekilde İngiliz-İrlanda tiyatrosuna ait oyunların içerik ve teknik özellikleri hakkında yorum yapabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. 20. yüzyıl başından 1950'lere kadar olan dönemde İngiltere?de görülen önemli tiyatro akımlarını tanımlar.
  2. 2. 20. yüzyılın ilk yarısında yazılan İngiliz oyunlarını sınıflandırır.
  3. 3. söz konusu döneme ait İngiliz oyun yazarlarının eserlerini karşılaştırır.
  4. 4. bu oyun yazarlarının eserlerini biçim ve içerik açısından derinlemesine inceler.
  5. 5. bu eserlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
  6. 6. İngiliz-İrlanda tiyatrosuna ait oyunların içerik ve teknikleriyle ilgili yorum yapar.
Dersin içeriğiBu derste, İngiliz tiyatrosunun 20. yüzyıl başından 1950'lere kadar olan dönemde geçirdiği evreler, bu dönemde görüler akımlar, önemli yazarlar ve eserleri siyasal, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir.  
KaynaklarRichard Farr Dietrich. British and Irish Drama 1890-1950: A Critical History.
Richard Eyre. Changing Stages: A View of British Theatre in the Twentieth Century.
C. D. Innes. Modern British Drama, 1890-1990.
Christopher Murray. Twentieth-Century Irish Drama: Mirror up to Nation.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta20. yüzyıl başından 1950'lere kadar olan dönemde İngiltere'de tiyatro, ilgili terimler, dönemin tiyatro akımları, sosyo-kültürel ve tarihsel arka planı
2. HaftaMüzikal Tiyatro, Opera Komik, Müzikhol Komedisi, Vodvil, Bulvar Komedisi
3. HaftaDönemin Fransız tiyatrosunun etkisi ve Fransız oyunlarından çeviri ve uyarlamalar, başlıca iki metin incelemesi
4. Haftaİngiliz-İrlanda Tiyatrosu ve başlıca birer metin incelemesi (Lady Gregory, W. B. Yeats, J. M. Synge)
5. Haftaİngiliz-İrlanda Tiyatrosu ve başlıca birer metin incelemesi (Lady Gregory, W. B. Yeats, J. M. Synge)
6. Haftaİngiliz-İrlanda Tiyatrosu ve iki metin incelemesi (Sean O'Casey)
7. HaftaAra Sınav - Sosyal Gerçekçi Tiyatro ve G. B. Shaw
8. HaftaSosyal Gerçekçi Tiyatro ve G. B. Shaw'dan başlıca iki metin incelemesi
9. HaftaSosyal Gerçekçi Tiyatro ve John Galsworthy'den başlıca iki metin incelemesi
10. HaftaKoşuk Tiyatro ve başlıca iki metin incelemesi (Christopher Fry)
11. HaftaAra Sınav - Koşuk Tiyatro'dan başlıca bir metin incelemesi (T.S. Eliot)
12. HaftaKoşuk Tiyatro'dan başlıca iki metin incelemesi (T.S. Eliot)
13. HaftaTöre Komedyası'ndan başlıca iki metin incelemesi (Noel Coward)
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir.    X
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.   X 
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek