İDE689 - 20. YÜZYIL İNGİLİZ TİYATROSU (1950LERE KADAR)
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
20. YÜZYIL İNGİLİZ TİYATROSU (1950LERE KADAR) | İDE689 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Beyin Fırtınası Diğer: Oyun Metinlerinden Kısa Parçalar Okuma ve/veya Canlandırma, Tiyatrolara Gidiş | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, 20. yüzyılın ilk yarısında İngiltere'de görülen önemli tiyatro akımlarını sosyo-kültürel ve tarihsel arka planla ilişkilendirerek tanıyabilecek, bu dönemde yazılan İngiliz oyunlarını hem biçim hem içerik bakımından derinlemesine inceleyebilecek, eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek, sınıflandırabilecek ve karşılaştırabilecek, aynı şekilde İngiliz-İrlanda tiyatrosuna ait oyunların içerik ve teknik özellikleri hakkında yorum yapabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, İngiliz tiyatrosunun 20. yüzyıl başından 1950'lere kadar olan dönemde geçirdiği evreler, bu dönemde görüler akımlar, önemli yazarlar ve eserleri siyasal, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir. | |||||
Kaynaklar | Richard Farr Dietrich. British and Irish Drama 1890-1950: A Critical History. Richard Eyre. Changing Stages: A View of British Theatre in the Twentieth Century. C. D. Innes. Modern British Drama, 1890-1990. Christopher Murray. Twentieth-Century Irish Drama: Mirror up to Nation. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 20. yüzyıl başından 1950'lere kadar olan dönemde İngiltere'de tiyatro, ilgili terimler, dönemin tiyatro akımları, sosyo-kültürel ve tarihsel arka planı |
2. Hafta | Müzikal Tiyatro, Opera Komik, Müzikhol Komedisi, Vodvil, Bulvar Komedisi |
3. Hafta | Dönemin Fransız tiyatrosunun etkisi ve Fransız oyunlarından çeviri ve uyarlamalar, başlıca iki metin incelemesi |
4. Hafta | İngiliz-İrlanda Tiyatrosu ve başlıca birer metin incelemesi (Lady Gregory, W. B. Yeats, J. M. Synge) |
5. Hafta | İngiliz-İrlanda Tiyatrosu ve başlıca birer metin incelemesi (Lady Gregory, W. B. Yeats, J. M. Synge) |
6. Hafta | İngiliz-İrlanda Tiyatrosu ve iki metin incelemesi (Sean O'Casey) |
7. Hafta | Ara Sınav - Sosyal Gerçekçi Tiyatro ve G. B. Shaw |
8. Hafta | Sosyal Gerçekçi Tiyatro ve G. B. Shaw'dan başlıca iki metin incelemesi |
9. Hafta | Sosyal Gerçekçi Tiyatro ve John Galsworthy'den başlıca iki metin incelemesi |
10. Hafta | Koşuk Tiyatro ve başlıca iki metin incelemesi (Christopher Fry) |
11. Hafta | Ara Sınav - Koşuk Tiyatro'dan başlıca bir metin incelemesi (T.S. Eliot) |
12. Hafta | Koşuk Tiyatro'dan başlıca iki metin incelemesi (T.S. Eliot) |
13. Hafta | Töre Komedyası'ndan başlıca iki metin incelemesi (Noel Coward) |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir. | X | ||||
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek