İDE634 - ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ AKIMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ AKIMLARI | İDE634 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası Diğer: Metin analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin 20. ve 21. yüzyıl çağdaş edebî eleştirisinin temel ilkelerini ve yaklaşımlarını inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını ve edebî eleştiri ve onun edebî metinleri yorumlamadaki rolü hakkında eleştirel farkındalık geliştirmesini sağlamaktır. Ayrıca, öğrencinin edebî metinleri okuma ve yorumlama hakkındaki çağdaş tartışmalar üzerine geniş bir bakış açısı edinmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, edebî eleştirinin belli başlı akımları, önemli kuramsal kavramları ve çeşitli edebî kuramların terminolojisi tanıtılır. Çağdaş edebî eleştirisinin belli başlı felsefi akımları ve bunların edebî metinleri anlamaya katkısı tartışılır. Çağdaş edebî eleştiri akımları ışığında, edebî metinler yorumlanır ve değerlendirilir. | |||||
Kaynaklar | Hazard Adams ve Leroy Searle (eds). Critical Theory Since 1965. Peter Barry. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. Charles Bressler. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. Cheryl Glotfelty ve Harold Fromm (eds). Ecocriticism: A Reader. Raman Selden. A Reader's Guide to Contemporary Literary Theory. Raman Selden. Practising Theory and Reading Literature. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel giriş, önemli kuramsal kavramlar ve edebi eleştiri terminolojisi |
2. Hafta | Yeni Eleştiri (ironi, belirsizlik, paradoks, yakın okuma) |
3. Hafta | Rus Biçimciliği (edebîlik, fabula ve süjet) |
4. Hafta | Yapısalcılık (ikili karşıtlık, benzetme-düzdeğişmece, eşsüremli ve artsüremli yaklaşımlar) |
5. Hafta | Postyapısalcılık (yapıbozum, söylem, metinlerarasılık, sözmerkezcilik, sesmerkezcilik différance) |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Yeni Tarihselcilik |
8. Hafta | Kültürel Materyalizm |
9. Hafta | Okur Merkezli Eleştiri ve Alımlama Estetiği |
10. Hafta | Hermeneutik/Yorumlamacılık |
11. Hafta | Feminist edebî eleştiri |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Ekoeleştiri |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir. | X | ||||
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek