İDE616 - ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARI İDE616 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Sözlü Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin yirminci yüzyılın ikinci yarısında gelişen ve Anglo-Amerikan edebiyatını etkileyen çağdaş düşünce akımlarını ve bu akımlara ait felsefî kavramları inceleyecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. yirminci yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan düşünce akımlarının özelliklerini ayırt eder.
  2. 2. bu düşünce akımlarının aynı dönemde gelişen Anglo-Amerikan edebiyatı üzerindeki etkilerini inceler.
  3. 3. geleneksel Batı düşünce sistemini sorgulayan postmodern felsefenin öncü düşünürlerini tanır ve bu felsefi yaklaşımın özelliklerini yorumlar.
  4. 4. yapısalcılık-sonrası düşünceyi, düşünürleri ve bunlardan etkilenen feminist felsefenin öncülerinin eserlerini eleştirel biçimde tartışır.
  5. 5. çağdaş düşünce akımlarından biri olan çevre felsefesinin gelişimini inceler ve bu felsefenin edebiyat çalışmalarına getirdiği boyutu tartışır.
  6. 6. disiplinlerarası bir çalışma alanı olan hayvan çalışmalarının gelişmesinde rol alan düşünce akımlarını ayırt eder.
  7. 7. posthumanizm ile değişikliğe uğrayan kimlik, özne, madde gibi kavramları yeniden değerlendirir ve bu yeni bakış açısıyla edebi eserleri yorumlar.
Dersin içeriğiDerste, öncelikle yapısalcılık-sonrası düşünce ve postmodern felsefeyi ortaya çıkaran felsefî, kültürel, entelektüel çevrenin özellikleri üzerinde durulur. Feminist felsefe, Çevre felsefesi, Hayvan çalışmaları ve posthumanizm gibi düşünce akımlarına öncülük eden düşünürlerin temel eserleri ve bu düşüncelerin edebiyat eserlerini incelemede getirdiği yeni bakış açıları değerlendirilir. 
KaynaklarStacy Alaimo ve Susan Hekman. Material Feminisms.
Paola Cavalieri. Animal Subjects: An Ethical Reader in a Posthuman World.
Giles Deleuze ve Felix Guattari. A Thousand Plateaus.
Jacques Derrida. Of Grammatology.
Michelle Foucault. The Archaeology of Knowledge.
George Sessions. Deep Ecology for the 21st Century.
Cary Wolfe. Zoontologies.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPostmodern felsefeye giriş
2. HaftaSözlü sunumlar
3. HaftaYapısalcılık-sonrası kuram ve feminist felsefenin tanıtılması
4. HaftaSözlü sunumlar
5. HaftaDeleuze, Guattari, Lyotard, Baudrillard gibi önemli düşünürlerin eserlerinin tartışılması
6. HaftaSözlü sunumlar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaDerrida, Foucault, Cixous, Irigaray, Lacan gibi önemli düşünürlerin eserlerinin tartışılması
9. HaftaÇevre felsefesinin tanıtılması
10. HaftaSözlü sunumlar
11. HaftaHayvan Çalışmalarının gelişiminin tartışılması
12. HaftaAra Sınav
13. HaftaPosthumanist felsefenin özellikleri ve yaklaşımlarının tartışılması
14. HaftaSözlü sunumlar ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir.    X
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.   X 
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek