İDE616 - ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ DÜŞÜNCE AKIMLARI | İDE616 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Sözlü Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin yirminci yüzyılın ikinci yarısında gelişen ve Anglo-Amerikan edebiyatını etkileyen çağdaş düşünce akımlarını ve bu akımlara ait felsefî kavramları inceleyecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste, öncelikle yapısalcılık-sonrası düşünce ve postmodern felsefeyi ortaya çıkaran felsefî, kültürel, entelektüel çevrenin özellikleri üzerinde durulur. Feminist felsefe, Çevre felsefesi, Hayvan çalışmaları ve posthumanizm gibi düşünce akımlarına öncülük eden düşünürlerin temel eserleri ve bu düşüncelerin edebiyat eserlerini incelemede getirdiği yeni bakış açıları değerlendirilir. | |||||
Kaynaklar | Stacy Alaimo ve Susan Hekman. Material Feminisms. Paola Cavalieri. Animal Subjects: An Ethical Reader in a Posthuman World. Giles Deleuze ve Felix Guattari. A Thousand Plateaus. Jacques Derrida. Of Grammatology. Michelle Foucault. The Archaeology of Knowledge. George Sessions. Deep Ecology for the 21st Century. Cary Wolfe. Zoontologies. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Postmodern felsefeye giriş |
2. Hafta | Sözlü sunumlar |
3. Hafta | Yapısalcılık-sonrası kuram ve feminist felsefenin tanıtılması |
4. Hafta | Sözlü sunumlar |
5. Hafta | Deleuze, Guattari, Lyotard, Baudrillard gibi önemli düşünürlerin eserlerinin tartışılması |
6. Hafta | Sözlü sunumlar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Derrida, Foucault, Cixous, Irigaray, Lacan gibi önemli düşünürlerin eserlerinin tartışılması |
9. Hafta | Çevre felsefesinin tanıtılması |
10. Hafta | Sözlü sunumlar |
11. Hafta | Hayvan Çalışmalarının gelişiminin tartışılması |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Posthumanist felsefenin özellikleri ve yaklaşımlarının tartışılması |
14. Hafta | Sözlü sunumlar ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir. | X | ||||
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek