SAN771 - 20. YÜZYIL SANATI ve SORUNLARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
20. YÜZYIL SANATI ve SORUNLARI I | SAN771 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Feyza Akder | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, 20. yüzyıl Türk sanatı, çağdaş sanat akımları ve sanatçılarına ilişkin inceleme, araştırma ve eleştiri yapma. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Belirlenen bir sorun çerçevesinde 20. yüzyıl ilk yarısındaki kültür ve sanat ortamı, sanat akımları, sanatçılar ve sanat yapıtları, Türkiye'deki yansımalar. | |||||
Kaynaklar | Saptanan soruna göre ders açıldığında belirlenir |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Belirlenen İçeriğine Göre Derse Giriş |
2. Hafta | Kaynak ve Makale Tanıtımı |
3. Hafta | Kaynak ve Makale Okumaları ve Tartışmalar |
4. Hafta | Kaynak ve Makale Okumaları ve Tartışmalar |
5. Hafta | Seminer Sunumları |
6. Hafta | Seminer Sunumları |
7. Hafta | Seminer Sunumları |
8. Hafta | Seminer Sunumları |
9. Hafta | Seminer Sunumları |
10. Hafta | Seminer Sunumları |
11. Hafta | Seminer Sunumları |
12. Hafta | Genel Değerlendirme |
13. Hafta | Genel Değerlendirme |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 35 | 77 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde derinleştirir. Alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur. | X | ||||
2. Disiplinlerarası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. | X | ||||
3. Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için kaynakları tanır ve kullanır. | X | ||||
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan bilgisayar yazılımı, ileri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojileri ile araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | ||||
5. Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır. | X | ||||
6. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
7. Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
8. Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
10. Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek