İDE694 - İNGİLİZ POPÜLER EDEBİYATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLİZ POPÜLER EDEBİYATI İDE694 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, "canon" dışındaki bilimkurgu, fantazi, gotik, dedektif, romans, korku gibi çeşitli roman türlerini edebi özellikleri açısından değerlendirecek ve bu türleri birbirleri ve "canon" içindeki eserlerle kıyaslayacak, karşılaştıracak ve analiz edecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Popüler edebiyat türlerinin özelliklerini tanımlar.
  2. 2. "Canon" dışındaki çeşitli edebi türleri tanır ve seçili eserlerde bu türlerin özelliklerini birbirinden ayırt eder.
  3. 3. Türleri birbirleri ve "canon"daki eserlerle kıyaslar ve değerlendirir.
  4. 4. Türlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri ve zaman içindeki değişimlerini inceler.
  5. 5. Türlerin genel özellik ve değişimlerini örneklerle tartışır ve karşılaştırır.
  6. 6. Okuduğu çeşitli metinleri anlam ve üslup açısından tartışır.
Dersin içeriğiDerste bilimkurgu, fantazi, gotik, dedektif, romans, korku gibi çeşitli roman türlerinden seçili eserler incelenir. Seçili eserlerde bu türlerin özellikleri ve gelişimi karşılaştırılır ve kıyaslanır. 
KaynaklarBob Ashley. The Study of Popular Fiction: A Source Book.
John Cawelti. Adventure, Mystery, Romance: Formula Stories as Art and Popular Fiction.
Rosemary Herbert. The Oxford Companion to Crime and Mystery.
Christopher Pawling. Popular Fiction and Social Change.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaPopüler edebi türler
3. HaftaDetektif romanı
4. HaftaBaşlıca bir eserin analizi
5. HaftaRomans ve başlıca bir eserin analizi
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaGotik roman
8. HaftaBaşlıca bir eserin analizi
9. HaftaBilim kurgu
10. HaftaBaşlıca bir eserin analizi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaFantazi ve başlıca bir eserin analizi
13. HaftaKorku romanı
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir.    X
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.   X 
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek