İDE649 - RÖNESANS İNGİLİZ TİYATROSU (SHAKESPEARE HARİÇ)

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
RÖNESANS İNGİLİZ TİYATROSU (SHAKESPEARE HARİÇ) İDE649 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Beyin Fırtınası
Diğer: oyun metinlerinden kısa parçalar okuma ve/veya canlandırma, tiyatrolara gidiş  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, erken Rönesans döneminden başlayarak (Shakespeare hariç) 17. yüzyılın ilk yarısına kadar olan dönemde İngiliz oyun yazarları tarafından yazılmış eserleri siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirerek inceleyebilecek, söz konusu oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Klasik Yunan ve Roma tiyatrosunu tanır.
  2. 2. Erken Rönesans döneminden başlayarak 17. yüzyıl ortalarına kadar İngiltere'de görülen Rönesans trajedisi ve komedisini Klasik tiyatroyla ilişkilendirerek tanır.
  3. 3. Erken Rönesans döneminden 17. yüzyıl ortalarına kadar yazılmış İngiliz tiyatro oyunlarını sınıflandırır.
  4. 4. Dönem yazarlarının eserlerini, biçim ve içerik açısından derinlemesine inceler ve yorumlar.
  5. 5. Söz konusu dönemde (Shakespeare hariç) İngiliz oyun yazarları tarafından yazılmış eserleri karşılaştırır.
  6. 6. Bu eserlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
Dersin içeriğiBu derste, (Shakespeare hariç) erken Rönesans döneminden başlayarak 17. yüzyıl ortalarına kadar olan dönemde İngiliz Rönesans tiyatrosunu temsil eden başlıca yazarlar ve eserleri, siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir, yorumlanır, tartışılır. Ayrıca dönemin tiyatrosu ve olanakları tanıtılır.  
KaynaklarChristopher Cairns. The Renaissance Theatre: Texts, Performance, Design. /
Jonathan Hart. Reading the Renaissance: Culture, Poetics and Drama. /
Charles J Sisson. The Elizabethan Dramatists Except Shakespeare. /
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDönemin siyasi ve kültürel arka planı, Dönemin tiyatrosu ve olanakları
2. HaftaNicholas Udall'ın Ralph Roister Doister adlı komedisinin ve anonim Gammer Gurton's Needle adlı komedinin incelenmesi
3. HaftaThomas Norton ve Thomas Sackville'in Gorboduc adlı trajedisinin incelenmesi ve Robert Greene'in oyunlarından başlıca bir metin incelemesi
4. HaftaJohn Lyly'nin oyunlarından başlıca bir metin incelemesi, John Marston'ın oyunlarından başlıca bir metin incelemesi
5. HaftaThomas Dekker'ın oyunlarından başlıca bir metin incelemesi, John Ford'un oyunlarından başlıca bir metin incelemesi
6. HaftaThomas Heywood'un oyunlarından başlıca iki metin incelemesi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaThomas Kyd'in oyunlarından başlıca iki metin incelemesi
9. HaftaJohn Webster'ın oyunlarından başlıca iki metin incelemesi
10. HaftaChristopher Marlowe'un oyunlarından başlıca iki metin incelemesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaFrancis Beaumont ve John Fletcher'ın oyunlarından başlıca iki metin incelemesi
13. HaftaBen Jonson'ın oyunlarından başlıca iki metin incelemesi
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir.    X
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.   X 
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek