İDE649 - RÖNESANS İNGİLİZ TİYATROSU (SHAKESPEARE HARİÇ)
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RÖNESANS İNGİLİZ TİYATROSU (SHAKESPEARE HARİÇ) | İDE649 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Beyin Fırtınası Diğer: oyun metinlerinden kısa parçalar okuma ve/veya canlandırma, tiyatrolara gidiş | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, erken Rönesans döneminden başlayarak (Shakespeare hariç) 17. yüzyılın ilk yarısına kadar olan dönemde İngiliz oyun yazarları tarafından yazılmış eserleri siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirerek inceleyebilecek, söz konusu oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, (Shakespeare hariç) erken Rönesans döneminden başlayarak 17. yüzyıl ortalarına kadar olan dönemde İngiliz Rönesans tiyatrosunu temsil eden başlıca yazarlar ve eserleri, siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir, yorumlanır, tartışılır. Ayrıca dönemin tiyatrosu ve olanakları tanıtılır. | |||||
Kaynaklar | Christopher Cairns. The Renaissance Theatre: Texts, Performance, Design. / Jonathan Hart. Reading the Renaissance: Culture, Poetics and Drama. / Charles J Sisson. The Elizabethan Dramatists Except Shakespeare. / İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dönemin siyasi ve kültürel arka planı, Dönemin tiyatrosu ve olanakları |
2. Hafta | Nicholas Udall'ın Ralph Roister Doister adlı komedisinin ve anonim Gammer Gurton's Needle adlı komedinin incelenmesi |
3. Hafta | Thomas Norton ve Thomas Sackville'in Gorboduc adlı trajedisinin incelenmesi ve Robert Greene'in oyunlarından başlıca bir metin incelemesi |
4. Hafta | John Lyly'nin oyunlarından başlıca bir metin incelemesi, John Marston'ın oyunlarından başlıca bir metin incelemesi |
5. Hafta | Thomas Dekker'ın oyunlarından başlıca bir metin incelemesi, John Ford'un oyunlarından başlıca bir metin incelemesi |
6. Hafta | Thomas Heywood'un oyunlarından başlıca iki metin incelemesi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Thomas Kyd'in oyunlarından başlıca iki metin incelemesi |
9. Hafta | John Webster'ın oyunlarından başlıca iki metin incelemesi |
10. Hafta | Christopher Marlowe'un oyunlarından başlıca iki metin incelemesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Francis Beaumont ve John Fletcher'ın oyunlarından başlıca iki metin incelemesi |
13. Hafta | Ben Jonson'ın oyunlarından başlıca iki metin incelemesi |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir. | X | ||||
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek