İDE619 - İNGİLİZ KADIN ROMANCILAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ KADIN ROMANCILAR | İDE619 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası Diğer: Metin Analizi, Sözlü Sunum, Yazılı Ödev Hazırlama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, İngiliz kadın yazarlarının eserlerinin özelliklerini biçem ve içerik açısından tarihsel, sosyo-kültürel ve politik çerçevede inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. Ders 18. yüzyıldan başlayarak günümüze kadar farklı her dönemden birkaç örnek eseri karşılaştırmalı olarak inceler. Ders çağdaş İngiliz kadın yazarların postmodernizm ve posthumanizm gibi edebi akımlardaki yerine de odaklanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, 18. yüzyıldan günümüze kadar olan dönemde İngiliz kadın yazarlarının kültürel, edebi ve sosyal hareketlilik içindeki durumu tanıtılır. Farklı dönemlerde kadın yazarlarının yeri, eğitimleri ve erkek yazarlara kıyasla toplumda ve edebi çevrelerde nasıl karşılandıkları incelenir. | |||||
Kaynaklar | Dale Spender. Mothers of the Novel: 100 good women writers before Jane Austen Eva Figes. Sex and Subterfuge: Women Writers to 1850 Sandra Gilbert and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic: The Women Writers and the Nineteenth century Literary Imagination Brigid M. Mac Carthy. Women Writers: Their Contribution to the English Novel 1621-1744 Elaine Showalter. A Literature of Their Own: From Charlotte Bronte to Doris Lessing Patricia Waugh. Feminine Fictions: Revisiting the Postmodern Linda Hutcheon. A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction. Patricia Waugh. Metafiction: The Theory and Practice of Self-Conscious Fiction. Katherine N. Hayles. My Mother was a Computer: Digital Subjects and Literary Texts. Stacy Alaimo and Susan Hekman. Eds. Material Feminisms. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İngiliz Romanına giriş ve romanın bir tür olarak tanıtılması |
2. Hafta | 18. yüzyıldan günümüze İngiliz kadın roman yazarların tanıtılması |
3. Hafta | Dale Spenderın Mothers of the Novel kitabından seçilen bölümlerin tartışılması |
4. Hafta | Charlotte Lennox ve Sarah Fielding'in eserlerinde kadın temsilinin incelenmesi |
5. Hafta | Sandra Gilbert and Susan Gubar'ın The Madwoman in the Attic adlı eserinden seçilen bölümlerin tartışılması |
6. Hafta | Viktorya döneminden bir kadın yazarın seçilip tartışılması |
7. Hafta | Viktorya döneminden bir kadın yazarın seçilip tartışılması |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Bronte kardeşlerin eserlerinin incelenmesi |
10. Hafta | Modernist dönemde Virginia Woolf'un ve eserlerinin incelenmesi |
11. Hafta | Modernist dönemde Virginia Woolf'un ve eserlerinin incelenmesi |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Postmodern kadın yazarların eserlerinin incelenmesi |
14. Hafta | Postmodern kadın yazarların eserlerinin incelenmesi |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Final Exam |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir. | X | ||||
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir. | X | ||||
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek