İDE619 - İNGİLİZ KADIN ROMANCILAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLİZ KADIN ROMANCILAR İDE619 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Metin Analizi, Sözlü Sunum, Yazılı Ödev Hazırlama  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, İngiliz kadın yazarlarının eserlerinin özelliklerini biçem ve içerik açısından tarihsel, sosyo-kültürel ve politik çerçevede inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. Ders 18. yüzyıldan başlayarak günümüze kadar farklı her dönemden birkaç örnek eseri karşılaştırmalı olarak inceler. Ders çağdaş İngiliz kadın yazarların postmodernizm ve posthumanizm gibi edebi akımlardaki yerine de odaklanır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. İngiliz kadın yazarlarını tanır ve roman türüne olan katkılarını bilir
  2. 2. Kadın yazarlarının eserlerini anlar ve yorumlar
  3. 3. kadın yazarlara ait kültürel ve sosyal bağlamları inceler ve hareketleri yorumlar
  4. 4. kadın yazarların eserlerini biçem açısından tanır
  5. 5. çağdaş edebi gelişmeleri, feminist kuramlarını, 20. ve 21. yüzyıl kadın roman yazarlarını tanır
  6. 6. İngiliz kadın yazarlarının hitab ettiği hedef kitleyi tanır
  7. 7. 18. yüzyıldan posthumanist döneme kadar İngiliz kadın yazarlarının romanlarına eleştirel akış açısı geliştirir
Dersin içeriğiBu derste, 18. yüzyıldan günümüze kadar olan dönemde İngiliz kadın yazarlarının kültürel, edebi ve sosyal hareketlilik içindeki durumu tanıtılır. Farklı dönemlerde kadın yazarlarının yeri, eğitimleri ve erkek yazarlara kıyasla toplumda ve edebi çevrelerde nasıl karşılandıkları incelenir. 
KaynaklarDale Spender. Mothers of the Novel: 100 good women writers before Jane Austen
Eva Figes. Sex and Subterfuge: Women Writers to 1850
Sandra Gilbert and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic: The Women Writers and the Nineteenth century Literary Imagination
Brigid M. Mac Carthy. Women Writers: Their Contribution to the English Novel 1621-1744
Elaine Showalter. A Literature of Their Own: From Charlotte Bronte to Doris Lessing
Patricia Waugh. Feminine Fictions: Revisiting the Postmodern
Linda Hutcheon. A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction.
Patricia Waugh. Metafiction: The Theory and Practice of Self-Conscious Fiction.
Katherine N. Hayles. My Mother was a Computer: Digital Subjects and Literary Texts.
Stacy Alaimo and Susan Hekman. Eds. Material Feminisms.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİngiliz Romanına giriş ve romanın bir tür olarak tanıtılması
2. Hafta18. yüzyıldan günümüze İngiliz kadın roman yazarların tanıtılması
3. HaftaDale Spenderın Mothers of the Novel kitabından seçilen bölümlerin tartışılması
4. HaftaCharlotte Lennox ve Sarah Fielding'in eserlerinde kadın temsilinin incelenmesi
5. HaftaSandra Gilbert and Susan Gubar'ın The Madwoman in the Attic adlı eserinden seçilen bölümlerin tartışılması
6. HaftaViktorya döneminden bir kadın yazarın seçilip tartışılması
7. HaftaViktorya döneminden bir kadın yazarın seçilip tartışılması
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaBronte kardeşlerin eserlerinin incelenmesi
10. HaftaModernist dönemde Virginia Woolf'un ve eserlerinin incelenmesi
11. HaftaModernist dönemde Virginia Woolf'un ve eserlerinin incelenmesi
12. HaftaAra Sınav
13. HaftaPostmodern kadın yazarların eserlerinin incelenmesi
14. HaftaPostmodern kadın yazarların eserlerinin incelenmesi
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaFinal Exam

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir.    X
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.   X 
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek