REH709 - FONKSİYONEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | REH709 | Güz | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Diğer: Ödev, ödev sunumu, saha | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, değişik nedenlerle fonksiyonel bağımsızlıkta problem yaşayan kişilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve sonrası için gerekli fonksiyonel değerlendirmeleri öğrenmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fonksiyon fiziksel (vücut yapı ve fonksiyonları), bilişsel ve psikososyal olarak ayrılarak incelenecektir. Aktivite kısıtlılığının hangi alanlarda oluştuğu, çevrenin etkisi ve toplumsal katılımı belirlemenin objektif ve güvenilir testlerini seçme, uygulama, analiz etme ve yorumlama kriterleri | |||||
Kaynaklar | * The ICF Core Sets for Chronic conditions validation study, May 5th 2006, İstanbul Turkey. * Wilcock, A.A., An Occupational Perspective of Health, Slack Incorparated, USA,1998. * Ottenbacher JK, Msall EM, Lyon N, Duffy CL, Granger VC et al. Measuring developmental and functional status in children with disabilities. Dev Med Child Neurol. 1999; 41:186-194. * Ottenbacher KJ, Msall ME, Lyon N, Duffy LC, Ziviani J et al. Functional assessment and care of children with neurodevelopmental disabilities. Am J Phys Med Rehabil. 2000; 79(2):114-123. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | WHO'ın Fonksiyon, Özür ve Sağlık Modeli |
2. Hafta | Fonksiyon, özür ve sağlığın uluslararası sınıflandırması (ICF) |
3. Hafta | Sağlık durumuyla ilişkili Tıbbi Modelin Değerlendirilmesi ve yorumu |
4. Hafta | Biopsikososyal Modelin fonksiyonla ilişkisinin değerlendirilmesi ve yorumu |
5. Hafta | Çevresel ve kişisel faktörlerin fonksiyonla ilişkisinin değerlendirilmesi ve yorumu |
6. Hafta | Vücut yapı ve fonksiyonları, aktivite ve katılımın tanımlanması ve değerlendirilmesi |
7. Hafta | Vücut yapı ve fonksiyonlarının yetersizlikle ilişkisinin değerlendirilmesi ve yorumu |
8. Hafta | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarının değerlendirilmesi ve yorumu |
9. Hafta | Çevresel faktörlerin kişiye etkilerinin değerlendirilmesi ve yorumu |
10. Hafta | Kişisel faktörlerin etkilerinin incelenmesi ve yorumu |
11. Hafta | ICF 1. seviye sınıflandırması |
12. Hafta | ICF 2. seviye sınıflandırması |
13. Hafta | ICF detaylı sınıflandırma |
14. Hafta | Farklı fonksiyonel değerlendirme skalaları karşılaştırması |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 68 | 31 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek