REH709 - FONKSİYONEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FONKSİYONEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ REH709 Güz 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Ödev, ödev sunumu, saha  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Prof. Dr. Sibel Aksu Yıldırım, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, program öğretim üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı, değişik nedenlerle fonksiyonel bağımsızlıkta problem yaşayan kişilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ve sonrası için gerekli fonksiyonel değerlendirmeleri öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. I. Bozukluk, özür ve engel tanımlamasını tanır, ayırt eder.
  2. II. Sosyo kültürel seviyeye, yaşa ve diğer faktörlere göre analiz eder, yorumlar
  3. III. Toplumsal sonuçları tartışmak ve duyurmak için etik ve bilimsel ifadeler kullanır.
Dersin içeriğiFonksiyon fiziksel (vücut yapı ve fonksiyonları), bilişsel ve psikososyal olarak ayrılarak incelenecektir. Aktivite kısıtlılığının hangi alanlarda oluştuğu, çevrenin etkisi ve toplumsal katılımı belirlemenin objektif ve güvenilir testlerini seçme, uygulama, analiz etme ve yorumlama kriterleri 
Kaynaklar* The ICF Core Sets for Chronic conditions validation study, May 5th 2006, İstanbul Turkey. * Wilcock, A.A., An Occupational Perspective of Health, Slack Incorparated, USA,1998. * Ottenbacher JK, Msall EM, Lyon N, Duffy CL, Granger VC et al. Measuring developmental and functional status in children with disabilities. Dev Med Child Neurol. 1999; 41:186-194. * Ottenbacher KJ, Msall ME, Lyon N, Duffy LC, Ziviani J et al. Functional assessment and care of children with neurodevelopmental disabilities. Am J Phys Med Rehabil. 2000; 79(2):114-123. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaWHO'ın Fonksiyon, Özür ve Sağlık Modeli
2. HaftaFonksiyon, özür ve sağlığın uluslararası sınıflandırması (ICF)
3. HaftaSağlık durumuyla ilişkili Tıbbi Modelin Değerlendirilmesi ve yorumu
4. HaftaBiopsikososyal Modelin fonksiyonla ilişkisinin değerlendirilmesi ve yorumu
5. HaftaÇevresel ve kişisel faktörlerin fonksiyonla ilişkisinin değerlendirilmesi ve yorumu
6. HaftaVücut yapı ve fonksiyonları, aktivite ve katılımın tanımlanması ve değerlendirilmesi
7. HaftaVücut yapı ve fonksiyonlarının yetersizlikle ilişkisinin değerlendirilmesi ve yorumu
8. HaftaAktivite ve katılım kısıtlılıklarının değerlendirilmesi ve yorumu
9. HaftaÇevresel faktörlerin kişiye etkilerinin değerlendirilmesi ve yorumu
10. HaftaKişisel faktörlerin etkilerinin incelenmesi ve yorumu
11. HaftaICF 1. seviye sınıflandırması
12. HaftaICF 2. seviye sınıflandırması
13. HaftaICF detaylı sınıflandırma
14. HaftaFarklı fonksiyonel değerlendirme skalaları karşılaştırması
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)15
Laboratuar00
Uygulama110
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler05
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama14342
Proje000
Ödevler10110
Ara sınavlara hazırlanma süresi122
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü6831300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.     X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.X    
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.X    
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurarX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek