NFR609 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER NFR609 2. Yarıyıl 0 2 0 3
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Takım/Grup Çalışması
Rol Oynama/Dramatize Etme
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Deney
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Seza Özen 
Dersin amacıHaftalık makalelerin tartışılması ve konuyla ilgili seminerlerin sunumu 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İnternet ve kütüphaneler aracılığıyla ilgili verilere ulaşma, verileri eleştirel olarak analiz etme, arama konusunu diğer grup arkadaşlarına düzgün bir şekilde aktarma ve yeni çalışmalar hakkında eleştiri ve öneri / reform soruları sunma becerisi.
Dersin içeriğiHaftalık makalelerin tartışılması ve konuyla ilgili seminerlerin sunumu 
KaynaklarPrimer to the Immune Response, Tak Mak Mary, Saunders Bradley Jett
Textbook of pediatric rheumatology, James T. Cassidy, Ross E. Petty, Ronald M. Laxer, Carol B. Lindsley
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer Juvenil İdiopatik Artrit
2. HaftaSeminer Juvenil İdiopatik Artrit
3. HaftaSeminer Juvenil İdiopatik Artrit
4. HaftaSeminer Juvenil İdiopatik Artrit
5. HaftaSeminer Sistemik Lupus Eritematozus
6. HaftaSeminer Sistemik Lupus Eritematozus
7. HaftaSeminer Sistemik Lupus Eritematozus
8. HaftaSeminer Sistemik Lupus Eritematozus
9. HaftaSeminer Sistemik Lupus Eritematozus
10. HaftaSeminer Otoinflamatuar Hastalıklar
11. HaftaSeminer Otoinflamatuar Hastalıklar
12. HaftaSeminer Otoinflamatuar Hastalıklar
13. HaftaSeminer Otoinflamatuar Hastalıklar
14. HaftaSeminer Otoinflamatuar Hastalıklar
15. HaftaSeminer Otoinflamatuar Hastalıklar
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum115
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama144
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü431088

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çocukluk döneminde Ailevi Akdeniz Ateşi başta olmak üzere otoinflamatuar hastalıklar, vaskülitler, Sistemik lupus eritematozus ve diğer otoimmün hastalıklar konusunda sistematik bir bilgi düzeyine sahip ve güncel araştırma konuları konusunda yetkin olmaları beklenir    X
2. Romatoloji ile ilgili uygulamalar ve çalışmalarda etik sorunlar konusunda bilgili, daima hastanın yararını gözeten, bilim etiği ve insan hakları konusunda sağlam temeli gelişmiş    X
3. Söz konusu hastalıklarda tanıya götüren muayene bulguları, ve laboratuar bulgularını yorumlama konusunda uzman düzeyinde deneyimli    X
4. Makale saatlerinde değerlendirilmek üzere bilgiyi eleştirel şekilde analiz edebildiğini saptadığımız    X
5. Seminerlerde değerlendirmek üzere araştırdığı konuyu başkalarına uygun şekilde aktarma becerisi olan,    X
6. İlgili konularda hastaya ait verileri sentez ederek doğru sınıflama,tanımlama ve izleme becerisine sahip    X
7. Otoinflamatuar hastalıklar konusundaki çalışma bulgularını hasta bulguları ile sentez ederek bir sonuca varabilen    X
8. Okuduğu araştırmaları ve sunulan bilgilere derslerde eleştirel soru getirebilen    X
9. Planlanan çalışmalara yeni açılımlar getirebilecek    X
10. Klinikte diğer ünitelerle gerekli bağlantıları sağlayabilen, uygulanacak projelerde üzerine düşen görevi yapabilen ve yürütülecek olan çok merkezli çalışmada koordinasyona katkıda bulanacak    X
11. Araştırması için internetle ve kütüphanede her bilgiye ulaşabilecek becerisi olan    X
12. Yapılan çalışmaların hipotezini anlayabilen ve eğitim programı boyunca bize yeni çalışma önerisi(leri) sunabilecek    X
13. Bölüm içinde, ulusal ve uluslar arası toplantıların her birinde vaka ve çalışma sonuçlarını sundurarak profesyonel sunumu öğreteceğimiz,    X
14. Hasta veya çalışma ile ilgili sorun gördüğünde ?iyi hekimlik uygulamaları? esaslarına göre hareket eden    X
15. Birlikte izlediğimiz hastaların var olan bulgularına ve özel koşullarına uygun yaklaşımı yapabilen, tedaviyi yardımsız planlayabilme yetileri geliştirilir    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek