TAR725 - TÜRK-ÇİN İLİŞKİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK-ÇİN İLİŞKİLERİ TAR725 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Erkin Ekrem 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilere Orta Asya'da göçebe ve yerleşik hayata geçen Türklerin ve Çinliler arasındaki ilişkilerinin özelliklerini ve etkisel faktörlerini öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çin'in Yeryüzü Dünya Düzeni ile Haraç Sistemi'nin Türk-Çin siyasî ve ticaret ilişkileri üzerindeki etkilerini tespit eder.
  2. Göçebe ile yerleşik toplulukları arasındaki tamamlayıcı ve çatışmacı ilişkilerinin özelliklerini tahlil eder.
  3. Göçebe Türklerle Çin ilişkilerinin niteliklerini kavrar.
  4. Yerleşik Türklerle Çin ilişkilerinin niteliklerini kavrar.
  5. Göçebe ile yerleşik Türklerin Çin ile ilişkilerini formüle eder.
Dersin içeriğiBu derste, tarih öncesinden 16. yüzyıla kadar Orta Asya Türk topluluklarının Çin Sülâleleriyle siyasî, ekonomi ve kültürel ilişkileri ele alınacaktır. 
KaynaklarBarthold, W (1975), Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler (Çev: Ragip Hulusi). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
Eberhard, W (1942), Çin'in Şimal Komşuları (Çev: Nimet Altuğ). Ankara: TTK Basımevi.
Eberhard, W. (1995) Çin Tarihi. Ankara: Türk Tarik Kurumu Basımevi.
Eberhard, W. (2010) Uzakdoğu Tarihi: En Eski Devirlerden Zamanımıza Kadar. Ankara: Türk Tarik Kurumu Basımevi.
Huang, R. (2005) Çin Tarihi: Bir Makro Tarih Yaklaşımı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Ligeti, L. (1986) Bilinmeyen İç Asya (Çev. Sadtettin Karatay), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk ve Çin'in Siyasî ve Toplumsal Yapıları
3. HaftaTürk ve Çin?in Ekonomi Yapıları
4. HaftaTürkler ve Çin Arasında Çıkarlar Çatışması
5. HaftaTürkler ve Çin?in İpek Yolu Üzerindeki Mücadeleleri
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaHun Devletleri-Çin İlişkileri
8. HaftaKao-ch?e ve T?ieh-le Toplulukları ile Çin İlişkileri
9. HaftaGök Türk Devletleri-Çin İlişkileri
10. HaftaUygur Devletleri-Çin İlişkileri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaKarahanlı Devleti-Çin İlişkileri
13. HaftaHarzemşah Devleti-Çin İlişkileri
14. HaftaÇağatay Devleti-Çin İlişkileri
15. HaftaTimur Devleti-Çin İlişkileri
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı146
Toplam96

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama16060
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü33163300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek