TAR679 - OSMANLI ARAP EYALETLERİNİN SOSYO-EKONOMİK YAPISI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSMANLI ARAP EYALETLERİNİN SOSYO-EKONOMİK YAPISI | TAR679 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Selda Güner | |||||
Dersin amacı | 1517?den 1. Dünya Savaşına kadar Osmanlı Arap İlişkilerini anlatmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İlk Türk Arap İlişkilerinin başlangıcından Birinci Dünya Savaşına kadar Osmanlı-Arap Dünyasının Dini, siyasî ve kültürel meselelerini anlatmak. | |||||
Kaynaklar | Hathaway, J. (2002) Osmanlı Mısır'ında Hane Politikaları, (N. Özsoy, Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay. Kent, M. (Ed.) (1999) Osmanlı İmparatorluğu'nun Sonu ve Büyük Güçler, İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yay. Khoury, D.R. (2003) Osmanlı İmparatorluğu'nda Devlet ve Taşra Toplumu Musul 1540-1834,(Ü. Tansel, Çev.). İstanbul: Tarih Vakfı yurt Yay. Singer, A. (1996) Kadılar, Kullar, Kudüslü Köylüler, (S. Bulutsuz, Çev.). İstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yay. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türk-Arap İlişkilerinin İlk Dönemi |
2. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu'nun Suriye ve Mısır'ı Fethi |
3. Hafta | Osmanlı Eyalet Teşkilatı ve Arap Eyaletleri ve Kutsal şehirler |
4. Hafta | Kanuni ve Irakeyn Seferleri |
5. Hafta | Fas, Tunus ve Cezayir'de Osmanlı İdaresi |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | 18. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu ve Adem-i Merkezileşme meselesi |
8. Hafta | Âyânlar ve Asiler: Ma'an Ailesi, Azmzâde, Zâhir Ömer, Bulutkapan Ali Bey, Cezzâr Ahmet Paşa |
9. Hafta | Âyânlar ve Asiler: Ma'an Ailesi, Azmzâde, Zâhir Ömer, Bulutkapan Ali Bey, Cezzâr Ahmet Paşa |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Fransa'nın Mısır Seferi 1798 |
12. Hafta | Osmanlı modernleşmesi ve Arap Eyâletleri |
13. Hafta | 19. yüzyılda Milliyetçilik ve selefizim |
14. Hafta | 1. Dünya Savaşı döneminde Araplar ve Osmanlılar |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 17 | 17 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 33 | 74 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Tarih bilimiyle ilgili temel kavram ve kuramları, tarihin diğer sosyal bilimlerle ilişkisini, benzerlik ve farklarını kavrar ve açıklar. | X | ||||
2. Temel tarih kaynaklarını, bunların dil ve özelliklerini bilir, tarihi kaynaklardaki verileri bilimsel teknik ve yöntemlerle analiz edip değerlendirir. | X | ||||
3. Tarihi olay ve olguları dün, bugün ve gelecek bağlamında değerlendirir. | X | ||||
4. Farklı tarih ekollerinin ortaya çıkış sebeplerini açıklar ve bunlar tarafından üretilen tarihi bilgiyi yöntem ve içerik olarak eleştirel bir yaklaşımla karşılaştırır. | X | ||||
5. Küresel ve yerel ölçekte, siyasî, sosyal, ekonomik ve bilimsel gelişmeleri izleyerek tarihî perspektiften açıklar ve değerlendir. | X | ||||
6. Güncel bir problemin geçmişini araştırmak üzere kendi başına proje geliştirir ve tamamlar, bulguları yorumlayarak çözüm geliştirir. | X | ||||
7. Ekip çalışması öğrenir, diğer sosyal bilim alanlarıyla karmaşık problemlerin çözümüne yönelik ortaklaşa çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Tarihle ve diğer sosyal bilimlerle ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış bilimsel çalışmaları takip edip açıklar, farklı veri ve yöntemlerle bildiri, makale ve proje raporu gibi çalışmalar hazırlar. | X | ||||
9. Sorgulayıcı bakış açısı kazanır, başkalarının düşünce ve eylemlerini anlamaya çalışır, öz eleştiri yapar, bulgu ve düşüncelerini ilmî bir tarzda sunar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek