NFR602 - OTOİMMÜN HASTALIKLARIN PATOGENEZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OTOİMMÜN HASTALIKLARIN PATOGENEZİ | NFR602 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Programa uygun koşulları sağlamak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Seza Özen | |||||
Dersin amacı | Çocukluk çağı vaskülitleri, juvenil sistemik lupus eritematozus, juvenil dermatomyozit (JDM), juvenil skleroderma(JScl), AAV ve diğer daha nadir otoimmün hastalıklar Bir başka amaç ise otoimmünitenin temellerini, yolaklarını, henüz aydınlatılamamış konuları anlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Başta juvenil lupus olmak üzere otoimmün hastalıkların oluşumuna ait patogenez anlatılacaktır. Otoantikorların oluşumu ve hedef organ hasarlanması da son bulgular ışığında tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Primer to the Immune Response, Tak Mak Mary, Saunders Bradley Jett Textbook of pediatric rheumatology, James T. Cassidy, Ross E. Petty, Ronald M. Laxer, Carol B. Lindsley |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Otoimmün hastalıkların immünolojik temeli |
2. Hafta | SLE de patogeneze giriş |
3. Hafta | Apoptozis ve hataları |
4. Hafta | Kompleman sistemi |
5. Hafta | SLE ve immün tolerans |
6. Hafta | Otoimmun hastalıklarda epigenetik mekanizmalar |
7. Hafta | JDM patogeneze giriş |
8. Hafta | JDM otoantikorlar ilişkisi |
9. Hafta | JDM genetik ve çevresel faktörler |
10. Hafta | ANCA-assosie vaskülit |
11. Hafta | Makale saati |
12. Hafta | JScl pathogenezi |
13. Hafta | JScl genetic ve çevresel faktörler |
14. Hafta | Seminer |
15. Hafta | Diğer otoimmün hastalıklar |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 7 | 7 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 32 | 33 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çocukluk döneminde Ailevi Akdeniz Ateşi başta olmak üzere otoinflamatuar hastalıklar, vaskülitler, Sistemik lupus eritematozus ve diğer otoimmün hastalıklar konusunda sistematik bir bilgi düzeyine sahip ve güncel araştırma konuları konusunda yetkin olmaları beklenir | X | ||||
2. Romatoloji ile ilgili uygulamalar ve çalışmalarda etik sorunlar konusunda bilgili, daima hastanın yararını gözeten, bilim etiği ve insan hakları konusunda sağlam temeli gelişmiş | X | ||||
3. Söz konusu hastalıklarda tanıya götüren muayene bulguları, ve laboratuar bulgularını yorumlama konusunda uzman düzeyinde deneyimli | X | ||||
4. Makale saatlerinde değerlendirilmek üzere bilgiyi eleştirel şekilde analiz edebildiğini saptadığımız | X | ||||
5. Seminerlerde değerlendirmek üzere araştırdığı konuyu başkalarına uygun şekilde aktarma becerisi olan, | X | ||||
6. İlgili konularda hastaya ait verileri sentez ederek doğru sınıflama,tanımlama ve izleme becerisine sahip | X | ||||
7. Otoinflamatuar hastalıklar konusundaki çalışma bulgularını hasta bulguları ile sentez ederek bir sonuca varabilen | X | ||||
8. Okuduğu araştırmaları ve sunulan bilgilere derslerde eleştirel soru getirebilen | X | ||||
9. Planlanan çalışmalara yeni açılımlar getirebilecek | X | ||||
10. Klinikte diğer ünitelerle gerekli bağlantıları sağlayabilen, uygulanacak projelerde üzerine düşen görevi yapabilen ve yürütülecek olan çok merkezli çalışmada koordinasyona katkıda bulanacak | X | ||||
11. Araştırması için internetle ve kütüphanede her bilgiye ulaşabilecek becerisi olan | X | ||||
12. Yapılan çalışmaların hipotezini anlayabilen ve eğitim programı boyunca bize yeni çalışma önerisi(leri) sunabilecek | X | ||||
13. Bölüm içinde, ulusal ve uluslar arası toplantıların her birinde vaka ve çalışma sonuçlarını sundurarak profesyonel sunumu öğreteceğimiz, | X | ||||
14. Hasta veya çalışma ile ilgili sorun gördüğünde ?iyi hekimlik uygulamaları? esaslarına göre hareket eden | X | ||||
15. Birlikte izlediğimiz hastaların var olan bulgularına ve özel koşullarına uygun yaklaşımı yapabilen, tedaviyi yardımsız planlayabilme yetileri geliştirilir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek