NFR602 - OTOİMMÜN HASTALIKLARIN PATOGENEZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OTOİMMÜN HASTALIKLARIN PATOGENEZİ NFR602 1. Yarıyıl 2 0 2 5
Önkoşul(lar)-var isePrograma uygun koşulları sağlamak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Seza Özen 
Dersin amacıÇocukluk çağı vaskülitleri, juvenil sistemik lupus eritematozus, juvenil dermatomyozit (JDM), juvenil skleroderma(JScl), AAV ve diğer daha nadir otoimmün hastalıklar Bir başka amaç ise otoimmünitenin temellerini, yolaklarını, henüz aydınlatılamamış konuları anlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Otoimmün hastalıklarla ilgili son gelişmeler ve güncel konular gözden geçirilecektir.
  2. Otoimmün yolaklar öğrenilecektir
Dersin içeriğiBaşta juvenil lupus olmak üzere otoimmün hastalıkların oluşumuna ait patogenez anlatılacaktır. Otoantikorların oluşumu ve hedef organ hasarlanması da son bulgular ışığında tartışılacaktır.  
KaynaklarPrimer to the Immune Response, Tak Mak Mary, Saunders Bradley Jett
Textbook of pediatric rheumatology, James T. Cassidy, Ross E. Petty, Ronald M. Laxer, Carol B. Lindsley
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOtoimmün hastalıkların immünolojik temeli
2. HaftaSLE de patogeneze giriş
3. HaftaApoptozis ve hataları
4. HaftaKompleman sistemi
5. HaftaSLE ve immün tolerans
6. HaftaOtoimmun hastalıklarda epigenetik mekanizmalar
7. HaftaJDM patogeneze giriş
8. HaftaJDM otoantikorlar ilişkisi
9. HaftaJDM genetik ve çevresel faktörler
10. HaftaANCA-assosie vaskülit
11. HaftaMakale saati
12. HaftaJScl pathogenezi
13. HaftaJScl genetic ve çevresel faktörler
14. HaftaSeminer
15. HaftaDiğer otoimmün hastalıklar
16. Hafta Final Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum115
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama133
Proje177
Ödevler188
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi166
Toplam İş Yükü3233150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çocukluk döneminde Ailevi Akdeniz Ateşi başta olmak üzere otoinflamatuar hastalıklar, vaskülitler, Sistemik lupus eritematozus ve diğer otoimmün hastalıklar konusunda sistematik bir bilgi düzeyine sahip ve güncel araştırma konuları konusunda yetkin olmaları beklenir    X
2. Romatoloji ile ilgili uygulamalar ve çalışmalarda etik sorunlar konusunda bilgili, daima hastanın yararını gözeten, bilim etiği ve insan hakları konusunda sağlam temeli gelişmiş    X
3. Söz konusu hastalıklarda tanıya götüren muayene bulguları, ve laboratuar bulgularını yorumlama konusunda uzman düzeyinde deneyimli    X
4. Makale saatlerinde değerlendirilmek üzere bilgiyi eleştirel şekilde analiz edebildiğini saptadığımız    X
5. Seminerlerde değerlendirmek üzere araştırdığı konuyu başkalarına uygun şekilde aktarma becerisi olan,    X
6. İlgili konularda hastaya ait verileri sentez ederek doğru sınıflama,tanımlama ve izleme becerisine sahip    X
7. Otoinflamatuar hastalıklar konusundaki çalışma bulgularını hasta bulguları ile sentez ederek bir sonuca varabilen    X
8. Okuduğu araştırmaları ve sunulan bilgilere derslerde eleştirel soru getirebilen    X
9. Planlanan çalışmalara yeni açılımlar getirebilecek    X
10. Klinikte diğer ünitelerle gerekli bağlantıları sağlayabilen, uygulanacak projelerde üzerine düşen görevi yapabilen ve yürütülecek olan çok merkezli çalışmada koordinasyona katkıda bulanacak    X
11. Araştırması için internetle ve kütüphanede her bilgiye ulaşabilecek becerisi olan    X
12. Yapılan çalışmaların hipotezini anlayabilen ve eğitim programı boyunca bize yeni çalışma önerisi(leri) sunabilecek    X
13. Bölüm içinde, ulusal ve uluslar arası toplantıların her birinde vaka ve çalışma sonuçlarını sundurarak profesyonel sunumu öğreteceğimiz,    X
14. Hasta veya çalışma ile ilgili sorun gördüğünde ?iyi hekimlik uygulamaları? esaslarına göre hareket eden    X
15. Birlikte izlediğimiz hastaların var olan bulgularına ve özel koşullarına uygun yaklaşımı yapabilen, tedaviyi yardımsız planlayabilme yetileri geliştirilir    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek