FME612 - FİZİK EĞİTİMİNDE LİTERATÜR İNCELENMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİK EĞİTİMİNDE LİTERATÜR İNCELENMESİ FME612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıFizik eğitimi literatüründe, öğrenme metotları, öğretmen eğitimi, kavram yanılgıları, kavramsal değişim ve duyuşsal değişkenler ilgili öne çıkan konular ve yönelimlerin incelenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fizik eğitiminde öne çıkan öğretim metotlarını açıklar,
  2. Fizik öğretmeni yetiştirmede etkili faktörleri açıklar,
  3. Fizikte karşılaşılan temel kavram yanılgılarını bilir,
  4. Fizikte kavram yanılgıları gidermede kullanılan yeni yöntemleri açıklar
  5. Fizikte öğrenci başarısını etkileyen duyuşsal karakteristikleri açıklar,
Dersin içeriğiFizik eğitimi literatüründe ana konular ve yönelimler, fizik eğitiminde öğrenme metotları, öğretmen eğitiminde dikkat edilmesi gereken değişkenler, kavram yanılgıları ve kavram yanılgısı testleri, kavramsal değişim ve duyuşsal değişkenler 
KaynaklarAbell S. K. & Lederman N. G. (Eds) (2007). Handbook of Research on Science Education. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates Publisher. (Q181.H149 2007)
Fraser, B. J. & Tobin, K. G. (Eds) (2003). International Handbook of Science Education, Dordrecht: Kluwer Academic Publishing Vol: I, II. (Q181, 16557, 2003)
Gabel, D. (Ed.) (1994). Handbook of Research on Science Teaching and Learning, New York: Macmillan Publishing Co. (Q181.A1 H35)
Çeşitli makaleleler
Güncel İnternet Kaynakları
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı
2. HaftaÖğrenme Metotları
3. HaftaÖğrenme Metotları
4. HaftaÖğrenme Metotları
5. HaftaÖğretmen Eğitimi
6. HaftaÖğretmen Eğitimi
7. HaftaÖğretmen Eğitimi
8. HaftaFizikte Kavram yanılgıları
9. HaftaFizikte Kavram yanılgıları
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaKavramsal Değişim
12. HaftaKavramsal Değişim
13. HaftaDuyuşsal Değişkenler
14. HaftaDuyuşsal Değişkenler
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)81080
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje13030
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü27131240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.     X
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.      
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.     
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.    X
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.     
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.     
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.     
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.    X
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek