PAZ623 - TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI PAZ623 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı tüketici davranışlarını analiz ederek, tüketicinin karar verme sürecini etkileyen sosyolojik, ekonomik ve psikolojik faktörleri öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tüketici davranışlarını tanımlayıp pazarlama ile ilişkisini açıklar
  2. Hedef pazarı bölümlendirebilir
  3. Tüketici davranışlarında pazarlamanın rolünü açıklayabilir
  4. Tüketicilerin tutum, davranış ve algılarına göre pazarlama stratejilerini kullanabilir
  5. Pazar araştırması sonuçlarını analiz eder
  6. Sürdürülebilirlik konusunda işletme ve tüketici bakış açılarını değerlendirebilir
  7. Tüketim odaklılığın topluma yarar ve zararlarını açıklayabilir
Dersin içeriğiTüketici davranışlarına giriş ve pazarlama stratejisi,
Tüketici davranışını etkileyen dışsal faktörler; kültür, değerler, altkültür, sosyal sınıf, demografik değişkenler, aile grup etkisi
Tüketici davranışını etkileyen İçsel faktörler; algı, öğrenme, duygu, tutum, benlik ve yaşam şekli
Tüketicilerde karar verme
Pazar bölümlendirme ve ürün konumlandırma
Tüketici davranışları ve tutundurma stratejisi
Tüketici davranışları ve dijital pazarlama
Sürdürülebilirlik 
Kaynaklar1. Consumer Behavior & Marketing Strategy, J. Paul Peter and Jerry C. Olson, McGraw-Hill, 8th ed., 2008 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTüketici davranışlarına giriş ve pazarlama stratejisi
2. HaftaTüketici davranışını etkileyen dışsal faktörler
3. HaftaKültür, değerler, altkültür
4. HaftaDemografik değişkenler, sosyal sınıf
5. HaftaAile, grup etkisi
6. Haftaİçsel faktörler
7. HaftaAlgı, öğrenme, duygu, tutum
8. HaftaBenlik ve yaşam şekli
9. HaftaTüketicilerde karar verme
10. HaftaPazar bölümlendirme ve ürün konumlandırma
11. HaftaTüketici davranışları ve tutundurma stratejisi
12. HaftaTüketici davranışları ve dijital pazarlama
13. HaftaSürdürülebilirlik
14. HaftaSunum
15. HaftaGenel Tekrar
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü2883177

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.   X 
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.    X
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. X   
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. X   
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.   X 
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.    X
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek