KPR664 - NEONATAL PULMONER REHABİLİTASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NEONATAL PULMONER REHABİLİTASYON | KPR664 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer: Özel görüşme, konferans tipi ders, probleme dayalı öğretim (PDÖ), laboratuar çalışmaları, saha çalış | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Neonatal yoğun bakımda kullanılan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Neonatal yoğun bakım ortamı, kullanılan yaşam destek ekipmanları, monitorizasyon, klinik sorunlar, neonatal değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, farklı klinik sorunlarda klinik karar verme. | |||||
Kaynaklar | 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016 2. Harden B, Cross J, Broad MA, Quint M, Ritson P, Thomas S. Respiratory Physiotherapy: An On-Call Survival Guide. 2nd ed. China: Churchill Livingstone; 2009. 3. Walsh BK, Czervinske MP, Diblası RM. Perinatal and Pediatric Respiratory Care. 3rd ed. United States: Saunders; 2010. 4. Wilkins RL, Stoller JK, Kacmarek RM. Egan's Fundamentals of Respiratory Care. 10th edition. China: Mosby; 2012. 5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersle ilgili içerik ve tanımlama |
2. Hafta | Neonatallerde anatomik ve fizyolojik farklılıklar |
3. Hafta | Neonatal yoğun bakım ünitesinde hasta değerlendirme yöntemleri |
4. Hafta | Neonatal yoğun bakım ünitesinde hasta değerlendirme yöntemleri |
5. Hafta | Neonatallerde pozisyonlama, manipulasyon ve mobilizasyon teknikleri |
6. Hafta | Neonatallerde akciğer volümünü artırma yöntemleri |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Neonatallerde solunum işini azaltma yöntemleri |
9. Hafta | Neonatallerde bronşial drenaj teknikleri |
10. Hafta | Neonatallerde gelişimsel yaklaşımlar |
11. Hafta | Neonatallerde yaşam destek cihazlarının izlemi |
12. Hafta | Yüksek riskli neonatallerde uygulamalar |
13. Hafta | Neonatallerde klinik karar verme ve olgu çalışmaları |
14. Hafta | Neonatallerde klinik karar verme ve olgu çalışmaları |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 72 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, kardiopulmoner rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | |||||
5. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde kardiopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarında etkin iletişim kurar. | |||||
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder; kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek