EYP653 - SINIF YÖNETİMİNDE KURAM ve UYGULAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİNDE KURAM ve UYGULAMA | EYP653 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | EYÖ 647 Eğitim ve Okul Yönetimi | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Gözlem Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Berrin BURGAZ | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencileri, sınıfın kendine özgü işleyişi ve öğrenci özellikleri ile öğretmen davranışı arasındaki, sınıf düzenleri ile öğrenci başarısı ve davranışı arasındaki bağı kurabilecek ve uygulama ile kuramı bağdaştırabilecek ve çözüm önerileri geliştirebilecek duruma getirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, eğitim sistemlerinin yönetimini çok yönlü bakış açılarına dayalı olarak ele alır | |||||
Kaynaklar | *Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2003. *Celep, C. Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıcılık, 2002. *Jones, F. V. & L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Boston: Allyn and Bacon, 1998. *Küçükahmet, L. Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2001. *Levin, J. ve Nolan, J. F. Principles of Classroom Management. Allyn and Bacon, 2000. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sınıf yönetimi kavramı ve sınıf yönetiminin önemi; sınıfın özellikleri |
2. Hafta | Öğretmenlerin sınıf yönetim tarzı ve sınıf yönetim becerileri |
3. Hafta | Öğrencilerin kişisel/psikolojik gereksinimleri ve karşılama yolları |
4. Hafta | Sınıfta olumlu insan ilişkileri |
5. Hafta | Sınıfta iletişim ve öğretmenin iletişim davranışları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Öğrencilerin akademik gereksinimleri ve karşılama yolları |
8. Hafta | Sınıfta etkili bir fiziksel düzen oluşturma |
9. Hafta | Sınıfta etkili bir davranış düzeni oluşturma |
10. Hafta | Öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş etme |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş etme |
13. Hafta | Çizgi dışı öğrencilerin özellikleri ve yönetimi |
14. Hafta | Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı ve Hazırlanması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 45 | 63 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. | X | ||||
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir. | X | ||||
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | X | ||||
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. | X | ||||
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. | X | ||||
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir. | X | ||||
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. | X | ||||
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir. | X | ||||
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek