EYP648-01 - YETİŞKİN EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YETİŞKİN EĞİTİMİ | EYP648-01 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Yusuf BADAVAN | |||||
Dersin amacı | Yetişkin eğitiminin temel felsefeleri ışığında yetişkin eğitimi ve yaşam boyu eğitim kavramlarını, ilgili kuramları ve programları incelemek. Türkiye ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarını inceleyerek karşılaştırma yapmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yetişkin eğitimi tarihi Yetişkin eğitimi temel felsefeleri ve kuramlar Yetişkinlerin özellikleri ve ilgili kuramlar Yetişkin eğitimcisi ve eğitim programları Yetişkin eğitiminde iletişim ve rehberlik Yetişkin eğitiminin Türkiye ve dünyadaki yansımaları Yetişkin eğitimi uygulamalarının güncel konu ve sorunları Yaşam boyu öğrenme/eğitim ve AB | |||||
Kaynaklar | *Bülbül, S. (1991), Halk Eğitimine Giriş-Yetişkin Eğitimi- Türkiye?de Halk Eğitimi- Toplum Kalkınması, Anadolu Ünv. Yay., Eskişehir. *Celep, C. ( 1995), Halk Eğitimi, Pegem Yay., Ankara. *Kurt, İ (2008). Yetişkin Eğitimi. Asil Yay. Ankara *Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye?de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. *Darkenwald, G.G., S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice, Harper and Raw Pub., NewYork. *Knowles, M. (1996) Yetişkin Öğrenenler : Göz Ardı Edilen Bir Kesim, (Çev. Serap Ayhan) Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yetişkin eğitimi temel felsefesi ve ilgili temel kavramlar |
2. Hafta | Yetişkin eğitimi tarihi |
3. Hafta | Yetişkin özellikleri ve ilgili kuramlar |
4. Hafta | Yetişkin eğitimi programları |
5. Hafta | Yetişkin eğitimcisi ve eğitim yöntemleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Yetişkin eğitiminde ihtiyaçlar, kaynaklar ve engeller |
8. Hafta | Yetişkin eğitimi ve AB |
9. Hafta | Türkiye?de yetişkin eğitiminin yapısı ve uygulamalar |
10. Hafta | Dünya?da yetişkin eğitimi uygulamaları |
11. Hafta | Yetişkin eğitimi uygulamalarında güncel sorunlar ve çözüm önerileri |
12. Hafta | Yetişkin eğitiminde ülkelerin izlediği politikalar |
13. Hafta | Yetişkin eğitiminin yönetimi ve denetimi |
14. Hafta | Rapor |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 13 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 99 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. | X | ||||
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir. | X | ||||
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | X | ||||
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. | X | ||||
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. | X | ||||
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir. | X | ||||
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. | X | ||||
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir. | X | ||||
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek