REH660 - PEDİATRİK REHABİLİTASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PEDİATRİK REHABİLİTASYON REH660 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: video gösterimi, örnek inceleme, ödev, ödev sunumu, grup seminerleri, literatür inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Akmer Mutlu, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Doç. Dr. İpek Alemdaroğlu, Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç Delioğlu, Dr. Öğr. Üyesi Kübra Seyhan Bıyık, Dr. Öğr. Üyesi Bilge Nur Yardımcı Lokmanoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut 
Dersin amacıPediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını kapsamlı olarak tanımlar.
  2. Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, bozukluk, özür ve engele neden olan durumları bilir ve tespit eder
  3. Çocuklarda farklı ve çeşitli hastalıklara yönelik fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır.
  4. Çocuklarda farklı ve çeşitli hastalıklara yönelik fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır
  5. Çocuklarda farklı ve çeşitli hastalıklara yönelik olarak klinik problem çözer
  6. Çocuklarda farklı ve çeşitli hastalıklara yönelik fizyoterapi rehabilitasyon programını kapsamlı olarak oluşturur
Dersin içeriğiPediatrik rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli, farklı hastalıklara yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile bozukluk, özür ve engele neden olan pediatrik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir.  
Kaynaklar1. Piontell A. Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer, 2010.
2. Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası)
3. Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35? 45.
4. Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim. Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978-625-7399-49-4.
5. Çocuklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri ve Uygulamaları. Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978-625-7399-73-9.
6. Riskli bebeklerde gelişimsel, Erken Fizyoterapi ve rehabilitasyon: Hacettepe Uygulamaları. Ed: Akmer Mutlu. Hipokrat Kitabevi, ISBN: 978-625-7399-22-7 
7. Çocuklarda Habilitasyon. Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978- 625-7399-17-3.
8. Prechtl Yöntemi İle Preterm Term ve Küçük Bebeklerde General Movement'ın Niteliksel Değerlendirmesi. Ed: Akmer Mutlu. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978-898683-62-9.
9. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-2 (Pediatrik Rehabilitasyon). Ed: Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz. ISBN: 978-605-9160-25-4 (Cilt 2: Ortopedik-Pediatrik Rehabilitasyon).
10. Temel Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Ed: Kalbiye Yalaz. 3. Baskı. Hipokrat Kitabevi, ISBN: 978-625-7399-13-5.
11. Gelişimsel değerlendirme, Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama. Çeviri Ed: Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978- 605-7874-33-7
12. Kaba Motor Fonksiyon Ölçütü, Kullanıcı Klavuzu. Çeviri Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Yayıncılık. ISBN: 978-605-7874-37-5
13. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon. Ed: Karaduman, A. A., Alemdaroğlu, İ., Yılmaz, Ö. T. Pelikan Kitabevi, 2014.
14. Nörolojik Rehabilitasyon-Güncel Tedavi Yaklaşımları. Ed: Tunca Yılmaz, Ö.,Hipokrat Kitabevi, 2022. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPediatrik Rehabilitasyona Giriş
2. HaftaPediatrik Rehabilitasyon kapsamındaki problemler
3. HaftaPediatrik Rehabilitasyon kapsamındaki problemlerin klinik özellikleri, ayırt edici faktörler
4. HaftaPediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeler
5. HaftaPediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeler
6. HaftaPediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeler
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaFarklı hasta gruplarında tedavi yaklaşımları
9. HaftaFarklı hasta gruplarında tedavi yaklaşımları
10. HaftaFarklı hasta gruplarında teknolojik destekli tedavi yaklaşımları
11. HaftaFarklı hasta gruplarında teknolojik tedavi yaklaşımları
12. HaftaVaka çalışması
13. HaftaVaka çalışması
14. HaftaTartışma
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum1410
Projeler00
Seminer1410
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler14342
Ara sınavlara hazırlanma süresi177
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü5832240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.X    
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.X    
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. X    
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek