REH646 - ELEKTROTERAPİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ELEKTROTERAPİ | REH646 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Tüzün Fırat, Doç. Dr. Çiğdem Ayhan, program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Alçak ve yüksek frekanslı akımların farklı patolojik durumlarda kullanılması ile ilgili yöntemler incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Alçak ve yüksek frekanslı akımlar, elektroterapideki fizyolojik yanıtlar tartışılacak, uygulama yöntemleri, elektrodiagnoz ve elektroterapide yenilikler ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1-Kahn, Joseph "Principles and practice of electrotherapy" New York, 1991. 2-Shelia Kitchen "Electrotherapy : evidence-based practice"Edinburg, 2002. 3-John Low, Ann Reed "Electrotherapy explained : principles and practice" Oxford, 2004. 4-Theresa Nalty."Electrotherapy clinical procedures manual" New York, 2001. 5-Steven L. Wolf, "Electrotherapy" New York,1981. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Alçak Frekanslı Akımların Özellikleri ve Sınıflandırılması |
2. Hafta | Yüksek Frekanslı Akımların Çeşitleri ve Sınıflandırlması |
3. Hafta | Alçak Frekanslı Akımların Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları |
4. Hafta | Orta Frekanslı Akımların Özellikleri |
5. Hafta | Orta Frekanslı akımların Uygulama yöntemleri ve Endikasyon- Kontraendikasyonları |
6. Hafta | Kısa Dalga Diaterminin Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları |
7. Hafta | Mikro Dalga Diaterminin Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları |
8. Hafta | Ultrasonun Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları |
9. Hafta | Kesikli Yüksek Frekanslı Akımların Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları |
10. Hafta | Magnetoterapinin Fizyoterapide Kullanımı |
11. Hafta | Alçak ve Yüksek frekanslı Magnetoterapinin kullanıldığı durumlar |
12. Hafta | Çeşitli hastalıklarda Alçak Frekanslı akımların kullanılması ile ilgili makale tartışmaları |
13. Hafta | Çeşitli hastalıklarda Yüksek frekanslı akımların kullanılması ile ilgili makale tartışmaları |
14. Hafta | Alçak ve Yüksek frekanslı akımlar ile ilgili makale tartışmaları |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 72 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek