REH645 - ISI-IŞIK ve HİDROTERAPİ UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ISI-IŞIK ve HİDROTERAPİ UYGULAMALARI | REH645 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Alan Gezisi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tülin Düger, Doç. Dr. İpek Alemdaroğlu | |||||
Dersin amacı | Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık yöntemlerini ve hidroterapi uygulamaları konusunda temel bilgiler ve uygulama örneklerini seminer sunumu yaparak ve pratik uygulamalar ile gözden geçirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sıcak ve soğuk modaliteler (infraruj, ultraviyole, laser, fluidoterapi, nemli sıcaklık uygulamaları), fiziksel prensipleri, lokal ve genel vücut sistemleri üzerine fizyolojik etkileri, uygulama teknikleri konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri tartışılacaktır. Suyun kullanım amaçları, fizyolojik etkileri, komplikasyonları, su içi egzersiz yöntemlerinin (halliwick, bad ragaz vb.) biyofiziksel prensipleri gözden geçirilecektir. | |||||
Kaynaklar | Physical Therapy, Aquatic Rehabilitation Clinical Journal of Pain, Pain, Arch.Otrhop.Trauma Surg., Arch.Dermatol. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Isı, ışık ve hidroterapiye giriş |
2. Hafta | Yüzeyel sıcaklık uygulamalarının fiziksel prensipleri ve fizyolojik etkileri |
3. Hafta | Infrarujun fiziksel etkileri, fizyolojik özellikleri, uygulama teknikleri, uygulama örnekleri ve pratik çalışma |
4. Hafta | Ultraviyolenin fiziksel etkileri, fizyolojik özellikleri, uygulama teknikleri, uygulama örnekleri ve pratik çalışma |
5. Hafta | Laserin fiziksel etkileri, fizyolojik özellikleri, uygulama teknikleri, uygulama örnekleri ve pratik çalışma |
6. Hafta | Nemli sıcaklık uygulamalarının fiziksel etkileri, fizyolojik özellikleri, uygulama teknikleri, uygulama örnekleri ve pratik çalışma |
7. Hafta | Fluidoterapinin fiziksel etkileri, fizyolojik özellikleri, uygulama teknikleri, uygulama örnekleri ve pratik çalışma |
8. Hafta | Hasta uygulamaları, olgu sunumu |
9. Hafta | Suyun fiziksel özellikleri, su kanunları, hidroterapinin vücut sistemleri üzerine etkileri, uygulama yöntemleri |
10. Hafta | Su içi egzersiz yöntemleri |
11. Hafta | Su içi egzersiz yöntemleri |
12. Hafta | Fizyoterapide kaplıca tedavisi |
13. Hafta | Hasta uygulamaları, olgu sunumu |
14. Hafta | Seminer / Proje sunumu |
15. Hafta | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 54 | 56 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek