REH644 - ERGONOMİK PRENSİPLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERGONOMİK PRENSİPLER REH644 2. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Tülin Düger, Doç.Dr. Songül Atasavun Uysal  
Dersin amacıİş yerindeki uygun ergonomik iş analizi, ergonomik girişime yol göstermek amacıyla bilgiyi seçme, sentezleme ve kullanma bilgisini kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çalışma yerlerinin analizini yapmak, çalışma postürlerini, problemleri değerlendirmek, analizlerini yaparak ergonomik girişime yol göstermek amacıyla kullanmak ve tartışmak
Dersin içeriğiKas sisteminin mekanik uyumu, postür mekaniği, eklemlerin kinetik ve kinematik analizi ve ergonomiyle ilişkisi, serbest vücut diagramı ile fiziksel aktivitelerin analizine yönelik bilgiler tartışılacaktır. 
KaynaklarJournal of Occupational Rehabilitation
American Journal of Occupational Therapy
1- Grandjean E. Ergonomics in Computerized Offices. Taylor& Francis, Bristol, PA, USA, 2003.
2- Sanders M.J. Ergonomics and the Management of Musculoskeletal Disorders. 2nd edition, Elsevier, St. Louis, Missouri, USA,2004.
3-Handbook of Human Factors and Ergonomics ed Gavriel Salvendy,1997
4-Düger T, Atasavun Uysal S, Kabak Yıldız V, Demircioğlu A. Endüstride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. In: Erbahçeci F, editor. Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon. 1 ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık; 2019, 175-86. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaErgonomiye Giriş
2. HaftaVücut mekaniklerinin incelenmesi
3. Haftaİşyerlerinde ergonomik analiz ve postural yüklenme
4. Haftaİş ile ilgili kas ve iskelet sistemi problemlerinin incelenmesi
5. Haftaİş ile ilgili kas-iskelet sistemi problemlerinde ergonomik yaklaşımlar
6. HaftaKaldırma-taşıma aktiviteleri ve ergonomi
7. HaftaAktivite analizi
8. HaftaÇalışma kapasitesinin değerlendirilmesi I
9. HaftaÇalışma kapasitesinin değerlendirilmesi II
10. HaftaÇalışma kapasitesinin eğitimi
11. HaftaKonu ile ilgili güncel literatürün incelenmesi
12. HaftaKonu ile ilgili güncel literatürün incelenmesi
13. HaftaSaha çalışması
14. HaftaSaha çalışması
15. HaftaGenel değerlendirme ve tartışma
16. HaftaGeneral Exam

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması220
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer820
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21428
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5840
Sunum / Seminer Hazırlama1010100
Proje000
Ödevler5420
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3749240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.X    
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.X    
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.   X 
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek