REH644 - ERGONOMİK PRENSİPLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERGONOMİK PRENSİPLER | REH644 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Tülin Düger, Doç.Dr. Songül Atasavun Uysal | |||||
Dersin amacı | İş yerindeki uygun ergonomik iş analizi, ergonomik girişime yol göstermek amacıyla bilgiyi seçme, sentezleme ve kullanma bilgisini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kas sisteminin mekanik uyumu, postür mekaniği, eklemlerin kinetik ve kinematik analizi ve ergonomiyle ilişkisi, serbest vücut diagramı ile fiziksel aktivitelerin analizine yönelik bilgiler tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Journal of Occupational Rehabilitation American Journal of Occupational Therapy 1- Grandjean E. Ergonomics in Computerized Offices. Taylor& Francis, Bristol, PA, USA, 2003. 2- Sanders M.J. Ergonomics and the Management of Musculoskeletal Disorders. 2nd edition, Elsevier, St. Louis, Missouri, USA,2004. 3-Handbook of Human Factors and Ergonomics ed Gavriel Salvendy,1997 4-Düger T, Atasavun Uysal S, Kabak Yıldız V, Demircioğlu A. Endüstride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. In: Erbahçeci F, editor. Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon. 1 ed. Ankara: Hipokrat Yayıncılık; 2019, 175-86. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ergonomiye Giriş |
2. Hafta | Vücut mekaniklerinin incelenmesi |
3. Hafta | İşyerlerinde ergonomik analiz ve postural yüklenme |
4. Hafta | İş ile ilgili kas ve iskelet sistemi problemlerinin incelenmesi |
5. Hafta | İş ile ilgili kas-iskelet sistemi problemlerinde ergonomik yaklaşımlar |
6. Hafta | Kaldırma-taşıma aktiviteleri ve ergonomi |
7. Hafta | Aktivite analizi |
8. Hafta | Çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi I |
9. Hafta | Çalışma kapasitesinin değerlendirilmesi II |
10. Hafta | Çalışma kapasitesinin eğitimi |
11. Hafta | Konu ile ilgili güncel literatürün incelenmesi |
12. Hafta | Konu ile ilgili güncel literatürün incelenmesi |
13. Hafta | Saha çalışması |
14. Hafta | Saha çalışması |
15. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışma |
16. Hafta | General Exam |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 8 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 8 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 10 | 100 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 37 | 49 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek