TUR672 - TURİZMDE HİZMET ÜRETİMİ YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TURİZMDE HİZMET ÜRETİMİ YÖNETİMİ TUR672 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doktor Öğretim Üyesi Hatice ÇALIPINAR 
Dersin amacıDersin temel amacı; hizmet üretim yönetiminin temel prensiplerini kavramak; turizmde hizmet yönetiminin insan kaynakları, pazarlama ve üretim yönetimi arasındaki karşılıklı ilişkileri anlamak; turizm işletmelerinde hizmet stratejisi, tasarım, kalite, verimlilik, tedarikçi ilişkileri ve stok kontrolünü kavramak; turizmde hizmet üretim yönetimi teorisini pratiğe uygulamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hizmet ve mal üreten işletmelerdeki benzerlik ve farklılıkları tanımlar.
  2. Rekabetçi piyasada turizm işletmelerinin önemini kavrar.
  3. Turizm işletmelerinde kalite yönetim tekniklerinin katkısını değerlendirir.
  4. Turizm işletmeleri ile ilgili planlama, programlama kararlarını alır.
  5. Turizmde farklı performans ölçüm tekniklerini değerlendirir.
  6. Turizm işletmelerinde stok yönetim tekniklerini kullanabilir.
Dersin içeriğiHizmet Üretim Yönetimine Giriş
Turizmde Hizmet Üretim Stratejileri
Turizmde Müşteri ve Tedarikçi İlişkileri
Teknolojinin Turizm Sektörüne Etkileri
Turizm İşletmelerinde Hizmet Tasarımı
Turizm İşletmelerinde İş Yeri Düzenleme
Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Sürekli İyileştirme
Turizm İşletmelerinde Performans Ölçümü ve Değerlendirmesi
Turizm İşletmelerinde Stok Yönetimi
Proje Sunumları
Makale incelemesi
 
KaynaklarFitzsimmons, J & Fitzsimmons, M; Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 5th Ed., McGraw Hill Singapore, 2006.
Williams, C.; Service Quality in Leisure and Tourism, CABI Publishing, 2003.
Haksever, C., Barry Render, Roberta S. Russell & Robert G. Murdick; Service Management and Operations, 2/E, Prentice Hall, 2000.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaHizmet Üretim Yönetimine Giriş
3. HaftaTurizmde Hizmet Üretim Stratejileri
4. HaftaTurizmde Müşteri ve Tedarikçi İlişkileri
5. HaftaTeknolojinin Turizm Sektörüne Etkileri
6. HaftaTurizm İşletmelerinde Hizmet Tasarımı
7. HaftaTurizm İşletmelerinde İş Yeri Düzenleme
8. HaftaTurizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Sürekli İyileştirme
9. HaftaTurizm İşletmelerinde Performans Ölçümü ve Değerlendirmesi
10. HaftaTurizm İşletmelerinde Stok Yönetimi
11. HaftaProje sunumları
12. HaftaProje sunumları
13. HaftaProje sunumları
14. HaftaMakale incelemeleri
15. HaftaMakale incelemeleri
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10880
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü2939180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.  X  
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. X   
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.    X
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.    X
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.    X
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.    X
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek