KPR657 - PULMONER REHABİLİTASYON PRENSİPLERİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PULMONER REHABİLİTASYON PRENSİPLERİ I | KPR657 | 1. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer: Özel görüşme, konferans tipi ders, probleme dayalı öğretim (PDÖ), laboratuar çalışmaları, saha çalış | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Erken ve geç dönem pulmoner rehabilitasyon uygulamaları, pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve koruyucu rehabilitasyon uygulamaları kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentleri, akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda pulmoner rehabilitasyon yaklaşımları. | |||||
Kaynaklar | 1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016. 2. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone; 2008. 3. Hillegass E. Essentials of Cardiopulmonary Physical Therapy. 3th edition. Elsevier: Saunders; 2010. 4. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and pulmonary physical therapy: Evidence to practice. 5th ed. United States: Mosby; 2012. 5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Pulmoner rehabilitasyonun organizasyonu ve komponentleri |
3. Hafta | Pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve problemlerin tanımlanması |
4. Hafta | Pozisyonlama ve mobilizasyon |
5. Hafta | Solunum kontrolu ve solunum egzersizleri |
6. Hafta | Havayolu temizleme teknikleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Havayolu temizleme teknikleri |
9. Hafta | Solunuma yardımcı cihazlar |
10. Hafta | Solunuma yardımcı cihazlar |
11. Hafta | İnhalasyon teknikleri |
12. Hafta | Solunum problemlerinde solunum ve periferal kas eğitimi |
13. Hafta | Solunum problemlerinde aerobik egzersiz eğitimi |
14. Hafta | Akut ve kronik solunum problemi olan hastalarda klinik karar verme ve olgu çalışmaları |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 72 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, kardiopulmoner rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | |||||
5. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde kardiopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarında etkin iletişim kurar. | |||||
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder; kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek