EKO625 - TEMEL EKONOMETRİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEMEL EKONOMETRİ | EKO625 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere iktisat literatüründe kullanılan matematiksel ve ekonometrik modelleri anlama, analiz edebilme ve güncel iktisadi problemleri matematiksel ve ekonometrik olarak modelleyebilme yeteneği kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matematksel Modelleme Optimizasyon ve İktisadi Uygulamaları Ekonometrik Modeller Model Tahmini, Yorumlaması Hipotez Testleri | |||||
Kaynaklar | Chiang, A. C. ve K. Wainwright, 2005, Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, 4. Baskıdan Çeviri, Gazi Kitabevi. Damodar N. Gujarati, 2005. Temel Ekonometri. 3. Basımdan Çeviri, Literatür Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Matematiksel ve Ekonometrik Modellere Giriş |
2. Hafta | Matris ve Doğrusal Cebre Giriş, Determinantlar, Matris İşlemleri |
3. Hafta | Tek ve Çok Değişkenli Fonksiyonlar,Türev ve Kısmi Türev Kavramları |
4. Hafta | Kısıtsız Optimizasyon ve Karşılaştırmalı Durağanlık Analizi |
5. Hafta | Kısıtsız Maksimum ve Minimum Noktaların Bulunması ve Ekonomik Uygulamalar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Eşitlik Kısıtı Altında Maksimum ve Minimum Noktaların Bulunması, Ekonomik Uygulamalar |
8. Hafta | Eşitsizlik Kısıtı Altında Maksimum ve Minimum Noktaların Bulunması, Ekonomik Uygulamalar |
9. Hafta | Dinamik Analize Giriş, Birinci Dereceden Fark Denklemleri |
10. Hafta | Yüksek Dereceden Fark Denklemleri ve Ekonomik Uygulamaları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Türevsel Denklemler ve Ekonomik Uygulamaları |
13. Hafta | Ekonometrik Modeller ve Tahmin Yöntemleri |
14. Hafta | Zaman Serileri Analizine Giriş, Durağanlık ve ARIMA Modelleri |
15. Hafta | Hipotez Testleri, Ekonometrik Modellerin Sınanması ve Yorumlanması |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 27 | 27 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 34 | 81 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | X | ||||
2. Ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak. | X | ||||
3. Ekonomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. | X | ||||
4. Ekonomi alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretmek | X | ||||
5. Ekonomiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilmek. | X | ||||
6. Ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | ||||
7. Yaşadığı bölgenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarını gündeme getirebileceği iletişim ağlarına hakim olmak. | X | ||||
8. Bulunduğu toplumun gereksinimleri konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak | X | ||||
9. Ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünebilmek, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi politikaları önerebilmek. | X | ||||
10. Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | X | ||||
11. Ekonomi alanında geliştirilen modelleme, ampirik analiz ve politika seçenekleri oluşturma becerilerini disiplinler arası bağlamlarda kullanabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek