ÜYS642 - TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ ÜYS642 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Mine Ömürgönülşen  
Dersin amacıBu dersin sonunda öğrenci tedarik zinciri yönetimi alanında temel kavramları anlayıp kullanabilecek ve kavramsal bir çerçeve içinde temel teknikleri öğrenip bunları kompleks organizasyonların tedarik zinciri problemlerinin çözümünde uygulayabilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ortalama başarılı bir öğrenci; - Tedarik Zinciri kavramını açıklayabilir.
  2. - Tedarik Zincirindeki performans kriterlerini anlatabilir.
  3. - Dağıtım şebekelerinin nasıl tasarlandığını açıklayabilir.
  4. - Tedarik zincirinde talep tahmininin nasıl yapıldığını anlatabilir.
  5. - Tedarik zincirinde bütünleşik planlamanın nasıl yapıldığını anlatabilir.
  6. - Tedarik zincirinde bütünleşik arz ve talebin nasıl planlandığını anlatabilir.
Dersin içeriğiTedarik zincirlerine giriş, Tedarik zincirleri performansı, Tedarik zincirleri performans ölçüm kriterleri, Dağıtım şebekelerinin tasarımı, Tedarik zincirlerinde şebeke tasarımı, Belirsizlik altında şebeke tasarımı, Tedarik zincirleri için talep öngörüsü, Tedarik zincirleri için bütünleşik planlama, Tedarik zincirlerinde arz ve talebin planlanması 
KaynaklarS. Chopra ve P. Meindl (2013), Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operations. Prentice Hall.
D. Simchi-Levi, P. Kaminsky, E. Simchi-Levi (2002), Designing and Managing the Supply Chain. McGraw-Hill Publishing Co.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTedarik zincirlerine giriş
3. HaftaTedarik zincirleri performansı
4. HaftaTedarik zincirleri performansı
5. HaftaTedarik zincirleri performans ölçüm kriterleri
6. Hafta1. Sunum
7. HaftaDağıtım şebekelerinin tasarımı
8. HaftaDağıtım şebekelerinin tasarımı
9. HaftaTedarik zincirlerinde şebeke tasarımı
10. HaftaBelirsizlik altında şebeke tasarımı
11. Hafta2. Sunum
12. HaftaTedarik zincirleri için talep öngörüsü
13. HaftaTedarik zincirleri için bütünleşik planlama
14. HaftaTedarik zincirlerinde arz ve talebin planlanması
15. HaftaTekrar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler240
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3252172

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde araştırma ve çalışmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar.  X  
2. İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir.   X 
3. Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir.   X 
4. Ulusal ve uluslar arası projelerde aktif rol alır, projenin iç ve dış paydaşları arasındaki ilişkileri ve dinamikleri doğru analiz eder ve etkin dil becerileriyle tüm paydaşları yönlendirir ve motive eder.    X
5. İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir.    X
6. İşletmenin tüm temel alanlarında kazandığı ileri düzey bilgileri analiz, problem çözme ve yenilikleri teşvik etme amacıyla doğru şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
8. Örgüt hedefleri doğrultusunda alınacak kararlarda, kazandığı öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi sayesinde aktif rol alır.   X 
9. İçinde bulunduğu tüm faaliyetlerde etik değerlere bağlı ve toplumsal ve evrensel değerlerden şaşmadan, sahip olduğu bilgileri, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.  X  
10. İşletme yönetiminin disiplinler arası yapısına ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi üst düzeydedir.  X  
11. İşletme alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından ve geniş bir perspektifle yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek