ECO625 - METHODOLOGY of ECONOMICS AS A SCIENCE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
METHODOLOGY of ECONOMICS AS A SCIENCE ECO625 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBilimsel arastirmalarda iktisatçılar tarafindan kullanılan yöntemlerin felsefi paradigmatik arka planı ile ilgili gerekli donanımı sağlayarak üretilen bilginin daha sağlikli bir eleştirisinin yapılmasına katkıda bulunmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin başarı ile tamamlanmasından sonra öğrencilerin: -Bilim Felsefesinin Temel Kavramlarını öğrenmek -Pozitivizmin temellerini kavramak -Pozitivizme eleştirel yaklaşımlar çerçevesinde bilimsel yöntemlerin eleştirisi
Dersin içeriğiBilim Felsefesi ve Metodoloji: Temel Kavramlar; Bilimsel Yontem ve Tarihi Felsefi Arka Plan. Modern Paradigmanin Cozulusu; Postmodern Donem. Neoklasik Paradigma, Iktisat Metodolojisine Degisik Yaklasimlar; Karmasikligin Bilimi Soylemi ve Iktisat Metodolojisi; Iktisat Metodolojisinin Sorgulanmasi 
KaynaklarBlaug, Mark. The Metodology of Economics or How Economists Explain, 3. ed., New York, Cambridge Un. Press, 1992.
Redman, Deborah. Economics and Philosophy of Science, New York, Oxford Un. Press, 1991.
Alexander Rosenberg, Economics: Mathematical Politics or Science of Diminishing Returns?, Chicago: The University of Chicago Press, 1992.
Feyerabend, Paul A. Against Method: An Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge, London: New Left Books, 1975.
Kitap ve Makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel kavramlarla Derse Giriş Bilim felsefesi, Ontoloji, epistemoloji, tümdengelim, tümevarım, paradigma, teori, model, gelişme, rasyonalite, teknoloji
2. Hafta Antik Yunan Aristoteles?in Bilim felsefesi The Pisagor ve çevresi
3. Hafta Atomism and the concept of mechanism Ortaçağ?da Aristo felsefesinin gelişimi
4. Hafta Attack on Aristotelian Philosophy Galileo, Bacon, Descartes ve modernitenin doğuşu
5. HaftaNewtonian Mechaniği ve Newton?un Aksiyomatik Yöntemi
6. HaftaYeni Bilimler Bilimsel Yöntemin Bilişsel Durumu
7. HaftaBilimsel yöntem Teorileri
8. HaftaBilimsel Teorilerin Yöntemi
9. HaftaTüevarım ve hipotetik-Dedüktif yöntem Matematiksel pozitivizm
10. HaftaOrtodoksiye Karşı
11. HaftaBilimsel Gelişme Teorileri
12. HaftaAra Sınav
13. HaftaBilim Felsefesinde Betimsel Yöntemler: Açıklama, Nedensellik
14. HaftaBilimsel Gelişme Teorileri Post-Modern Dönem: Kuhn, Tarihsel Rasyonalizm
15. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15345
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13535
Ara sınavlara hazırlanma süresi13535
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü33126210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek.   X 
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek.  X  
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak.  X  
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. X   
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek.    X
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek.    X
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. X   
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek.   X 
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek.   X 
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek.   X 
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. X   
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek