ECO625 - METHODOLOGY of ECONOMICS AS A SCIENCE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
METHODOLOGY of ECONOMICS AS A SCIENCE | ECO625 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bilimsel arastirmalarda iktisatçılar tarafindan kullanılan yöntemlerin felsefi paradigmatik arka planı ile ilgili gerekli donanımı sağlayarak üretilen bilginin daha sağlikli bir eleştirisinin yapılmasına katkıda bulunmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilim Felsefesi ve Metodoloji: Temel Kavramlar; Bilimsel Yontem ve Tarihi Felsefi Arka Plan. Modern Paradigmanin Cozulusu; Postmodern Donem. Neoklasik Paradigma, Iktisat Metodolojisine Degisik Yaklasimlar; Karmasikligin Bilimi Soylemi ve Iktisat Metodolojisi; Iktisat Metodolojisinin Sorgulanmasi | |||||
Kaynaklar | Blaug, Mark. The Metodology of Economics or How Economists Explain, 3. ed., New York, Cambridge Un. Press, 1992. Redman, Deborah. Economics and Philosophy of Science, New York, Oxford Un. Press, 1991. Alexander Rosenberg, Economics: Mathematical Politics or Science of Diminishing Returns?, Chicago: The University of Chicago Press, 1992. Feyerabend, Paul A. Against Method: An Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge, London: New Left Books, 1975. Kitap ve Makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlarla Derse Giriş Bilim felsefesi, Ontoloji, epistemoloji, tümdengelim, tümevarım, paradigma, teori, model, gelişme, rasyonalite, teknoloji |
2. Hafta | Antik Yunan Aristoteles?in Bilim felsefesi The Pisagor ve çevresi |
3. Hafta | Atomism and the concept of mechanism Ortaçağ?da Aristo felsefesinin gelişimi |
4. Hafta | Attack on Aristotelian Philosophy Galileo, Bacon, Descartes ve modernitenin doğuşu |
5. Hafta | Newtonian Mechaniği ve Newton?un Aksiyomatik Yöntemi |
6. Hafta | Yeni Bilimler Bilimsel Yöntemin Bilişsel Durumu |
7. Hafta | Bilimsel yöntem Teorileri |
8. Hafta | Bilimsel Teorilerin Yöntemi |
9. Hafta | Tüevarım ve hipotetik-Dedüktif yöntem Matematiksel pozitivizm |
10. Hafta | Ortodoksiye Karşı |
11. Hafta | Bilimsel Gelişme Teorileri |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Bilim Felsefesinde Betimsel Yöntemler: Açıklama, Nedensellik |
14. Hafta | Bilimsel Gelişme Teorileri Post-Modern Dönem: Kuhn, Tarihsel Rasyonalizm |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 33 | 126 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek