FME628 - BAĞLAM TEMELLİ BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BAĞLAM TEMELLİ BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI | FME628 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Biyoloji eğitiminde bağlam temelli öğretim uygulamalarıyla ilgili bilgi kazandırarak, özellikle bağlam temelli biyoloji deneylerinin tasarlanması, uygulanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve raporlaştırılması becerisi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bağlam temelli biyoloji öğretiminin ana hatları Şimdiye kadar yapılmış bağlam temelli biyoloji deneylerinin incelenmesi Bağlam temelli biyoloji uygulamalarının tasarlama sürecinin oluşturulması, Bağlam temelli biyoloji uygulamalarına yönelik materyal hazırlama, Bağlam temelli biyoloji uygulamaları için alternatif deneyler oluşturma, Bağlam temelli biyoloji uygulamalarına yönelik materyallerin sunumu, | |||||
Kaynaklar | Bennett, J. (2003). Context-based approaches to the teaching of science. In Teaching and Learning Science,London, UK: Continuum. 99-122 Fortus, D., Krajcik, J.,Dershimer, R., Marx, R. & Naaman, R. M. (2005). Design-based science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7). Gilbert., J. K., Bulte, A. M. W. and Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context-based science education. International Journal of Science Education, 33(6). Glynn, S. & Koballa, T. R. (2005). The contextual teaching and learning instructional approach. In R. E. Yager (Ed.), Exemplary Science: Best Practices In Professional Development (75?84). Arlington, Va: National Science Teachers Association Press. Millar, R., Osborne, J. ve Nott, S., 1998. Science Education for the Future, School Science Rewiev, 80, 291, 19-24. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bağlam temelli biyoloji yaklaşımının özellikleri |
2. Hafta | Bağlam temelli biyoloji öğretimi ve amaçları |
3. Hafta | Bağlam temelli biyoloji uygulamalarına genel bakış |
4. Hafta | Bağlam temelli biyoloji deneylerinin, biyoloji konularıyla ilişkilendirilmesi |
5. Hafta | Bağlam temelli biyoloji uygulamalarında materyal hazırlamanın önemi |
6. Hafta | Bağlam temelli biyoloji öğretimi uygulamalarının belirli öğretim yöntem ve teknikleriyle harmanlanmasının önemi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Bağlam temelli biyoloji uygulamalarında alternatif materyaller hazırlama |
9. Hafta | Bağlam temelli biyoloji uygulamalarında hazırlanan alternatif materyallerin sunumu |
10. Hafta | Bağlam temelli alternatif deney tasarlama çalışmaları |
11. Hafta | Bağlam temelli tasarlanmış alternatif biyoloji deneylerinin sunumu |
12. Hafta | Bağlam temelli alternatif deney ve materyallerin sunumunun uygun öğretim yöntem ve tekniklerle harmanlanması |
13. Hafta | Bağlam temelli biyoloji deneyleriyle çalışılırken alınacak güvenlik önlemleri |
14. Hafta | Hazırlanan materyal ve deneylerin değerlendirilmesi |
15. Hafta | -- |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 6 | 20 |
Projeler | 6 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 6 | 10 | 60 |
Proje | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 2 | 14 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 39 | 62 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek