FME628 - BAĞLAM TEMELLİ BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BAĞLAM TEMELLİ BİYOLOJİ ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI FME628 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBiyoloji eğitiminde bağlam temelli öğretim uygulamalarıyla ilgili bilgi kazandırarak, özellikle bağlam temelli biyoloji deneylerinin tasarlanması, uygulanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve raporlaştırılması becerisi kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bağlam temelli biyoloji öğretiminin amacını kavrar,
  2. Bağlam temelli biyoloji uygulamalarının mantığı ile ilgili bilgi sahibi olur,
  3. Bağlam temelli biyoloji uygulamalarıyla diğer deney uygulamalarını belirli ölçütlere göre karşılaştırır,
  4. Bağlam temelli biyoloji deneylerinin tasarlama aşamalarıyla ilgili bilgi sahibi olur,
  5. Bağlam temelli biyoloji deneyleri tasarlar,
  6. Bağlam temelli biyoloji uygulamaları ile ilgili materyal hazırlama konusunda
Dersin içeriğiBağlam temelli biyoloji öğretiminin ana hatları
Şimdiye kadar yapılmış bağlam temelli biyoloji deneylerinin incelenmesi
Bağlam temelli biyoloji uygulamalarının tasarlama sürecinin oluşturulması,
Bağlam temelli biyoloji uygulamalarına yönelik materyal hazırlama,
Bağlam temelli biyoloji uygulamaları için alternatif deneyler oluşturma,
Bağlam temelli biyoloji uygulamalarına yönelik materyallerin sunumu,
 
KaynaklarBennett, J. (2003). Context-based approaches to the teaching of science. In Teaching and Learning Science,London, UK: Continuum. 99-122
Fortus, D., Krajcik, J.,Dershimer, R., Marx, R. & Naaman, R. M. (2005). Design-based science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7).
Gilbert., J. K., Bulte, A. M. W. and Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context-based science education. International Journal of Science Education, 33(6).
Glynn, S. & Koballa, T. R. (2005). The contextual teaching and learning instructional approach. In R. E. Yager (Ed.), Exemplary Science: Best Practices In Professional Development (75?84). Arlington, Va: National Science Teachers Association Press.
Millar, R., Osborne, J. ve Nott, S., 1998. Science Education for the Future, School Science Rewiev, 80, 291, 19-24. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBağlam temelli biyoloji yaklaşımının özellikleri
2. HaftaBağlam temelli biyoloji öğretimi ve amaçları
3. HaftaBağlam temelli biyoloji uygulamalarına genel bakış
4. HaftaBağlam temelli biyoloji deneylerinin, biyoloji konularıyla ilişkilendirilmesi
5. HaftaBağlam temelli biyoloji uygulamalarında materyal hazırlamanın önemi
6. HaftaBağlam temelli biyoloji öğretimi uygulamalarının belirli öğretim yöntem ve teknikleriyle harmanlanmasının önemi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaBağlam temelli biyoloji uygulamalarında alternatif materyaller hazırlama
9. HaftaBağlam temelli biyoloji uygulamalarında hazırlanan alternatif materyallerin sunumu
10. HaftaBağlam temelli alternatif deney tasarlama çalışmaları
11. HaftaBağlam temelli tasarlanmış alternatif biyoloji deneylerinin sunumu
12. HaftaBağlam temelli alternatif deney ve materyallerin sunumunun uygun öğretim yöntem ve tekniklerle harmanlanması
13. HaftaBağlam temelli biyoloji deneyleriyle çalışılırken alınacak güvenlik önlemleri
14. HaftaHazırlanan materyal ve deneylerin değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum620
Projeler630
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama61060
Proje21020
Ödevler21428
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3962240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.    X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.X    
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.   X 
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.  X  
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.   X 
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.X    
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek