FME618 - BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE TEST GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİ EĞİTİMİNDE TEST GELİŞTİRME | FME618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Araştırma sürecinde kullanılan başarı testlerinin geliştirilmesi ve uyarlanmasına ilişkin temel süreçlerin anlaşılmasını, madde analizi tekniklerini ve geçerlik güvenirlik çalışmalarının yapılmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Biyoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Test türleri Test geliştirme Davranışların ölçülmesi ve soru yazma Değerlendirme ve not verme Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler | |||||
Kaynaklar | Anastasi, a. (1997). Psychological testing (7th. Ed.). New jersey: Prentice-Hall Inc. Haladyna, Thomas M. ?Writing Test Items To Evaluate Higher Order Thinking?. Allyn & Bacon, 160 Gould Street, Needham Heights, MA. Tan, Ş. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme el kitabı. Pegem. Ankara. Atılgan, H., Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (4. Basım) (editör Hakan Atılgan)., Ankara: Anı Yayıncılık. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM. Özçelik, D. A. (1981). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM yayınları. Konuya ilişkin makaleleler Konuya ilişkin güncel İnternet Kaynakları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. |
2. Hafta | Temel Kavramlar: Ölçme, Başarı testi, değerlendirme ve test türleri. |
3. Hafta | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık. |
4. Hafta | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler. |
5. Hafta | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Test geliştirme ve aşamaları. |
8. Hafta | Test maddesi yazma |
9. Hafta | Test ve madde istatistiklerine giriş. Madde analizi ve madde seçme teknikleri ile ilgili uygulamalar |
10. Hafta | Madde ve test istatistiklerinin sonuçlarının yorumlanması. |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Başarı testi örnek çalışmaları ve öğrenci başarısını değerlendirme |
13. Hafta | Klasik test teorisinin sınırlılıkları |
14. Hafta | Proje çalışmalarının sunulması ve tartışılması |
15. Hafta | -- |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 20 | 177 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | X | ||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | X | ||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | X | ||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek