FME615 - MATEMATİKSEL DÜŞÜNME TARİHİ ve EĞİTİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATEMATİKSEL DÜŞÜNME TARİHİ ve EĞİTİMİ | FME615 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Matematiksel düşünmenin ve matematik eğitiminin tarihi gelişimi ile matematiksel nesneler ve matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşleri tanır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matematiğin kökeni ve gelişimi Modern matematiğe geçiş Matematiksel düşünme yöntemi Matematiksel nesneler ve kesinlik Matematikte bunalımlar Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler Kuramsal-Uygulamalı ayırımı Matematiğin bilimdeki yeri, kültürel konumu ve sanatla ilişkisi | |||||
Kaynaklar | 1.Colin, A. R. (2005). Bilim Tarihi, TÜBİTAK yayınları, 4. Basım 2.Fauvel, J.&Van Maanen, J. (2002). History in Mathematics Education, Kluwer Academic Publishers. 3.Yıldırım, C. (2000). Matematiksel Düşünme, Remzi Kitabevi, İstanbul |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Matematik nedir? |
2. Hafta | Matematiğin Kökeni ve Gelişimi |
3. Hafta | Modern Matematiğe Geçiş |
4. Hafta | Öklid Geometri ve Öklid dışı Geometriler |
5. Hafta | Matematiksel Düşünme Yöntemi |
6. Hafta | Matematiksel nesneler ve kesinlik |
7. Hafta | Matematikte bunalımlar |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler |
10. Hafta | Matematikte kuramsal ve uygulamalı ayrımı |
11. Hafta | Matematiğin bilimdeki yeri ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi |
12. Hafta | Matematiğin kültürel konumu ve sanatla ilişkisi |
13. Hafta | Matematik sel düşünmenin matematik eğitimindeki yeri ve önemi |
14. Hafta | Matematiksel düşünme ve matematik tarihi ile ilgili makalelerin incelenmesi ve tartışılması |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 28 | 138 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir. | X | ||||
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur. | |||||
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır. | |||||
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir. | |||||
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır. | |||||
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek