ECO628 - INTERNATIONAL FINANCE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
INTERNATIONAL FINANCE | ECO628 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere uluslararası finans alanında yapılan güncel teorik ve ampirik çalışmaları tanıtmaktır. Bu dersin bir bölümünde var olan teoriler gözden geçirilecek, diğer bölümünde ise bu teorilerin ampirik testleri ve bulguları tartışılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Döviz Kuru Piyasaları (Spot, Arbitraj, Vadeli, Swap, Futures ve Opsiyon, Eurodollar Piyasası), Global Döviz Kuru Sistemleri: (Bretton Woods Öncesi ve Sonrası), Döviz Kuru Rejimleri: (Sabit, Esnek, Yönetilen, Sürünen Parite, Para Kurulu, Dolarizasyon), Ödemeler Bilançosu, Satın Alma Gücü Paritesi Faiz Oranı Paritesi, Etkin Piyasa, Vadeli Döviz Kuru ve Yansız Vadeli Döviz Kuru, Uluslararası Sermaye Akımlarına Açıklık: (Piyasa Eklemlenmesi veya Ayrışması), Döviz Kuru Değişmelerini Açıklayan Teoriler (Akım Yaklaşımı, Parasalcı Yaklaşım, Portföy dengesi yaklaşım, Varlık temelli yaklaşım, Aşırı hedefleme yaklaşımı), Para İkamesi, Finansal Krizler | |||||
Kaynaklar | Bilimsel dergilerde yayınlanmış makaleler (Okuma listesi derste verilecek) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Güncel rakamlarla uluslararası finans |
2. Hafta | Spot, Vadeli, Futures ve Opsiyon döviz piyasaları |
3. Hafta | Döviz Kuru Rejimleri, Ödeme Sistemleri |
4. Hafta | Ödemeler Bilançosu: Cari açık, İkiz Açık |
5. Hafta | Satın alma Gücü Paritesi, Balassa-Samuelson Hipotezi |
6. Hafta | Faiz Oranı Paritesi |
7. Hafta | Yansız Vadeli Kur, Etkin Piyasa |
8. Hafta | Uluslararası sermaye hareketliliği: Piyasa Eklemlenme (Integration) ve Ayrışması (Segmentation) |
9. Hafta | Feldstein-Horioka Açmazı |
10. Hafta | Arasınav |
11. Hafta | Döviz kuru belirleyenleri (Akım Yaklaşımı) |
12. Hafta | Pörtfolyo dengesi ve Varlık Fiyatları Yaklaşımları |
13. Hafta | Parasalcı Yaklaşım, Aşırı Hedefleme (Overshooting) |
14. Hafta | Finansal Krizler, Sermaye Kaçışları |
15. Hafta | Dönem Ödevi Sunumları |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 110 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 8 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 36 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 30 | 108 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek