EPO604 - HİZMET İÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HİZMET İÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | EPO604 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Esed Yağcı | |||||
Dersin amacı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda insan gücü yetiştirmeye yönelik hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hizmet içi eğitim ile ilgili temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri, hizmet içi eğitim ihtiyacı belirleme, hizmet içi eğitim programı hazırlama, rapor olarak sunma, hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasını ilişkin kurumlarda gözlem yapma. | |||||
Kaynaklar | Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Özçelik, D. A (1987). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları 8. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 6. Basım. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Taymaz, H.(1981). Hizmet içi eğitim. Ankara. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları Kalkandelen, H. (1979).Hizmet içi eğitim. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hizmet İçi Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar |
2. Hafta | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri |
3. Hafta | Hizmet İçi Eğitim İhtiyacı Belirleme |
4. Hafta | Hizmet İçi Eğitim Programı Hazırlama |
5. Hafta | Hizmet İçi Eğitim Programı Hazırlama |
6. Hafta | Hizmet İçi Eğitim Programını Rapor Olarak Sunma |
7. Hafta | Hizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanmasını İlişkin Kurumlarda Gözlem Yapma |
8. Hafta | Hizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanmasını İlişkin Kurumlarda Gözlem Yapma |
9. Hafta | Yetişkin Eğitiminin Temel Kuramları Ve Yetişkinlerin Öğrenme Özellikleri |
10. Hafta | Yetişkin Eğitimcisi Ve Yetişkin Eğitim Programlarının Özellikleri |
11. Hafta | Yetişkin Eğitimi Yöntemleri |
12. Hafta | Yetişkin Eğitimi Yöntemleri |
13. Hafta | Yetişkin Eğitiminde İletişim Ve Rehberlik |
14. Hafta | Yetişkin Eğitiminde İletişim Ve Rehberlik |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 4 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 4 | 3 | 12 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 18 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 37 | 64 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme. | X | ||||
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme. | X | ||||
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. | X | ||||
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek