EPO604 - HİZMET İÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HİZMET İÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME EPO604 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Esed Yağcı 
Dersin amacıÇeşitli kurum ve kuruluşlarda insan gücü yetiştirmeye yönelik hizmet içi eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hizmet içi eğitimle ilgili kavramları açıklayabilecek
  2. Hizmet içi Eğitim Programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilecek
  3. Hizmet içi Eğitimde program geliştirmenin ilkelerini kavrayabilecek
  4. Hizmet içi eğitim program tasarısı hazırlayabilecektir
Dersin içeriğiHizmet içi eğitim ile ilgili temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri, hizmet içi eğitim ihtiyacı belirleme, hizmet içi eğitim programı hazırlama, rapor olarak sunma, hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasını ilişkin kurumlarda gözlem yapma. 
KaynaklarErtürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.

Özçelik, D. A (1987). Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları 8.

Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 6. Basım.

Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.

Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.

Taymaz, H.(1981). Hizmet içi eğitim. Ankara. A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları

Kalkandelen, H. (1979).Hizmet içi eğitim.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHizmet İçi Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar
2. HaftaProgram Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3. HaftaHizmet İçi Eğitim İhtiyacı Belirleme
4. HaftaHizmet İçi Eğitim Programı Hazırlama
5. HaftaHizmet İçi Eğitim Programı Hazırlama
6. HaftaHizmet İçi Eğitim Programını Rapor Olarak Sunma
7. HaftaHizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanmasını İlişkin Kurumlarda Gözlem Yapma
8. HaftaHizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanmasını İlişkin Kurumlarda Gözlem Yapma
9. HaftaYetişkin Eğitiminin Temel Kuramları Ve Yetişkinlerin Öğrenme Özellikleri
10. HaftaYetişkin Eğitimcisi Ve Yetişkin Eğitim Programlarının Özellikleri
11. HaftaYetişkin Eğitimi Yöntemleri
12. HaftaYetişkin Eğitimi Yöntemleri
13. HaftaYetişkin Eğitiminde İletişim Ve Rehberlik
14. HaftaYetişkin Eğitiminde İletişim Ve Rehberlik
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 420
Ödevler220
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)4312
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler21836
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3764210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.   X 
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.   X 
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.    X
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.    X
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.    X
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.    X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek