REH660 - PEDİATRİK REHABİLİTASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK REHABİLİTASYON | REH660 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: video gösterimi, örnek inceleme, ödev, ödev sunumu, grup seminerleri, literatür inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Akmer Mutlu, Prof. Dr. Öznur Yılmaz, Doç. Dr. İpek Alemdaroğlu, Dr. Öğr. Üyesi Kıvanç Delioğlu, Dr. Öğr. Üyesi Kübra Seyhan Bıyık, Dr. Öğr. Üyesi Bilge Nur Yardımcı Lokmanoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Numan Bulut | |||||
Dersin amacı | Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pediatrik rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli, farklı hastalıklara yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile bozukluk, özür ve engele neden olan pediatrik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir. | |||||
Kaynaklar | 1. Piontell A. Development of Normal Fetal Movements: The First 25 Weeks of Gestation, Springer, 2010. 2. Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası) 3. Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35? 45. 4. Çocuklarda Tipik Motor ve Fonksiyonel Gelişim. Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978-625-7399-49-4. 5. Çocuklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri ve Uygulamaları. Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978-625-7399-73-9. 6. Riskli bebeklerde gelişimsel, Erken Fizyoterapi ve rehabilitasyon: Hacettepe Uygulamaları. Ed: Akmer Mutlu. Hipokrat Kitabevi, ISBN: 978-625-7399-22-7 7. Çocuklarda Habilitasyon. Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978- 625-7399-17-3. 8. Prechtl Yöntemi İle Preterm Term ve Küçük Bebeklerde General Movement'ın Niteliksel Değerlendirmesi. Ed: Akmer Mutlu. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978-898683-62-9. 9. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon-2 (Pediatrik Rehabilitasyon). Ed: Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz. ISBN: 978-605-9160-25-4 (Cilt 2: Ortopedik-Pediatrik Rehabilitasyon). 10. Temel Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Ed: Kalbiye Yalaz. 3. Baskı. Hipokrat Kitabevi, ISBN: 978-625-7399-13-5. 11. Gelişimsel değerlendirme, Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama. Çeviri Ed: Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Kitabevi. ISBN: 978- 605-7874-33-7 12. Kaba Motor Fonksiyon Ölçütü, Kullanıcı Klavuzu. Çeviri Ed: Mintaze Kerem Günel. Hipokrat Yayıncılık. ISBN: 978-605-7874-37-5 13. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon. Ed: Karaduman, A. A., Alemdaroğlu, İ., Yılmaz, Ö. T. Pelikan Kitabevi, 2014. 14. Nörolojik Rehabilitasyon-Güncel Tedavi Yaklaşımları. Ed: Tunca Yılmaz, Ö.,Hipokrat Kitabevi, 2022. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pediatrik Rehabilitasyona Giriş |
2. Hafta | Pediatrik Rehabilitasyon kapsamındaki problemler |
3. Hafta | Pediatrik Rehabilitasyon kapsamındaki problemlerin klinik özellikleri, ayırt edici faktörler |
4. Hafta | Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeler |
5. Hafta | Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeler |
6. Hafta | Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeler |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Farklı hasta gruplarında tedavi yaklaşımları |
9. Hafta | Farklı hasta gruplarında tedavi yaklaşımları |
10. Hafta | Farklı hasta gruplarında teknolojik destekli tedavi yaklaşımları |
11. Hafta | Farklı hasta gruplarında teknolojik tedavi yaklaşımları |
12. Hafta | Vaka çalışması |
13. Hafta | Vaka çalışması |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 58 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek