REH657 - OROMOTOR DİSFONKSİYON REHABİLİTASYONU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OROMOTOR DİSFONKSİYON REHABİLİTASYONU | REH657 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Numan Demir, Doç. Dr. Selen Serel Arslan | |||||
Dersin amacı | Fizyoterapistlere, erişkin ve çocuk popülasyonunda bir çok nedene bağlı olarak ortaya çıkan oral motor disfonksiyonları tanımak, değerlendirilebilmek ve uygun rehabilitasyon yaklaşımlarını konusunda bilgilendirmek, uygulama becerisini kazandırmaktır. Dersin teorik kısmında konuya ilişkin temel bilginin verilmesi, saha çalışmalarının ve literatürün tanıtılması amaçlanmaktadır. Uygulamalı saatlerde oral motor fonksiyonun değerlendirme ve tedavi tekniklerinin bir kısmı öğretilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders kapsamında orofasyal bölgenin anatomik, fizyolojik ve fonksiyonel özellikleri, motor gelişim evreleri, oral motor disfonksiyona neden olan durumler ile bunların değerlendirilmesi, uygun fizyoterapi yöntemlerinin tartışılması, literatür inceleme,proje geliştirme ve araştırma yapmaya yer verilecektir. | |||||
Kaynaklar | 1-Logeman J A, Evaluation and treatment of swallowing disorders, 2 end edition. 1998 Proed inc. Texas. 2-Arvedson J C, Pediatric swallowing and feding,seconde edition, 2002 singular publishing, colombia. 3. Ekberg, O. (Ed.). (2012). Dysphagia: diagnosis and treatment. Springer Science & Business Media. 4. Shaker, R., Belafsky, P. C., Postma, G. N., & Easterling, C. (Eds.). (2013). Principles of deglutition: a multidisciplinary text for swallowing and its disorders (Vol. 19, p. 1017). Springer New York. 5. Klinisyenler için yutma floroskopi rehberi, Demir N, Arslan SS, Karaduman AA, Editor, Pelikan Kitabevi, (2015), Ankara 6. Crary, M. A., & Groher, M. E. (2016). Dysphagia: clinical management in adults and children. Elsevier Health Sciences. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması, kaynaklar ve dersin işlenmesi konusunda bilgi verme konusunda bilgi verme . |
2. Hafta | Oral motor Fonksiyonların anatomisi, fizyolojisi, nörofizyolojisi, mekaniği |
3. Hafta | Oral Motor disfonksiyona neden olan durumlar ve etkileri |
4. Hafta | Yutma, konuşma güçlükleri, salya problemleri ve oromotor fonksiyonlarla ilişkisi |
5. Hafta | Yutma ve konuşma güçlükleri, salya problemleri ve motor fonksiyonlarla ilişkisinin değerlendirilmesi |
6. Hafta | Yutma ve konuşma güçlükleri, salya problemleri ve motor fonksiyonlarla ilişkisinin değerlendirilmesinde fizyoterapi yöntemleri |
7. Hafta | Pratik Çalışma |
8. Hafta | Pratik Çalışma |
9. Hafta | Oral motor disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri |
10. Hafta | Oral motor disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri |
11. Hafta | Pratik Çalışma |
12. Hafta | Pratik Çalışma |
13. Hafta | Literatür Tartışması ve olgu hazırlama |
14. Hafta | Olgu sunumu ve tartışma |
15. Hafta | Tartışma ve ölçme değerlendirme |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 48 | 81 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek