REH646 - ELEKTROTERAPİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ELEKTROTERAPİ REH646 2. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Tüzün Fırat, Doç. Dr. Çiğdem Ayhan, program öğretim üyeleri 
Dersin amacıAlçak ve yüksek frekanslı akımların farklı patolojik durumlarda kullanılması ile ilgili yöntemler incelenecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan, elektrodiagnostik testleri; alçak frekanslı akımlar ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerini öğretmektir.
  2. Dersin bitiminde öğrenciler, elektrodiagnostik testler, alçak ve yüksek frekanslı akımlar ve uygulama yöntemleri konusunda bilgi ve beceri kazanırlar.
Dersin içeriğiAlçak ve yüksek frekanslı akımlar, elektroterapideki fizyolojik yanıtlar tartışılacak, uygulama yöntemleri, elektrodiagnoz ve elektroterapide yenilikler ele alınacaktır. 
Kaynaklar1-Kahn, Joseph "Principles and practice of electrotherapy" New York, 1991.
2-Shelia Kitchen "Electrotherapy : evidence-based practice"Edinburg, 2002.
3-John Low, Ann Reed "Electrotherapy explained : principles and practice" Oxford, 2004.
4-Theresa Nalty."Electrotherapy clinical procedures manual" New York, 2001.
5-Steven L. Wolf, "Electrotherapy" New York,1981.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAlçak Frekanslı Akımların Özellikleri ve Sınıflandırılması
2. HaftaYüksek Frekanslı Akımların Çeşitleri ve Sınıflandırlması
3. HaftaAlçak Frekanslı Akımların Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları
4. HaftaOrta Frekanslı Akımların Özellikleri
5. HaftaOrta Frekanslı akımların Uygulama yöntemleri ve Endikasyon- Kontraendikasyonları
6. HaftaKısa Dalga Diaterminin Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları
7. HaftaMikro Dalga Diaterminin Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları
8. HaftaUltrasonun Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları
9. HaftaKesikli Yüksek Frekanslı Akımların Özellikleri, Uygulama Yöntemleri Ve Endikasyon-Kontraendikasyonları
10. HaftaMagnetoterapinin Fizyoterapide Kullanımı
11. HaftaAlçak ve Yüksek frekanslı Magnetoterapinin kullanıldığı durumlar
12. HaftaÇeşitli hastalıklarda Alçak Frekanslı akımların kullanılması ile ilgili makale tartışmaları
13. HaftaÇeşitli hastalıklarda Yüksek frekanslı akımların kullanılması ile ilgili makale tartışmaları
14. HaftaAlçak ve Yüksek frekanslı akımlar ile ilgili makale tartışmaları
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum1410
Projeler00
Seminer1410
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi177
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü7232240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.X    
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.X    
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. X    
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek