REH641 - BİYOMEKANİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOMEKANİK REH641 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: İnteraktif dersler, grup seminerleri, olgu tartışmaları, klinik problem çözme, kanıta dayalı uygulam  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Gül Yazıcıoğlu, Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, program öğretim üyeleri 
Dersin amacıTemel biyomekanik prensipler, mekanik özellikler, vektör analizleri, biyomekanikte uygulanan kinetik ve kinematik, iş/enerji değerlendirme yöntemleri 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci; biyomekanik prensipler ve bu prensipler ile farklı patolojilerde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik bilgi ve becerileri kazanır.
Dersin içeriğiRehabilitasyon alanına özel temel biyomekanik prensipler, temel mekanik özellikler (Newton Kanunları, statik ve dinamik), vektör analizleri, biyomekaniğe uygulanan kinetik ve kinematik, iş/enerji değerlendirme yöntemleri, stres/strain, yaralanmalarının önlenmesi, tedavi, protez-ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmelere ilişkin konular tartışılacaktır. 
KaynaklarJournal of Biomechanics
Prosthetics Orthotics International
Physical Therapy
Clinical Biomechanics
Journal of Applied Biomechanics
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKonuların belirlenmesi, gerekli kaynakların ve dersin işlenişinin tartışılması
2. HaftaKuvvet ve kuvvet tipleri
3. HaftaVücutta uygulanan kuvvetler ve Newton yasaları
4. HaftaStres tipleri, bükme, parçalama stresleri
5. HaftaBiyomekanik değerlendirmede bileşke kuvvet analizleri
6. HaftaStatik denge
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaDengenin 1. ve 2. Durumu
9. HaftaProblem çözümleri
10. HaftaVücutta iç ve dış sürtünme
11. HaftaKinematikler
12. HaftaHız, ivme, iş, enerji ve güç
13. HaftaHız, ivme, iş, enerji ve güç
14. HaftaLiteratürden örnekler üzerinde tartışma
15. HaftaLiteratürden örnekler üzerinde tartışma
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum1410
Projeler00
Seminer1410
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje155
Ödevler14342
Ara sınavlara hazırlanma süresi155
Genel sınava hazırlanma süresi166
Toplam İş Yükü5932240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.     
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.     
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek