REH641 - BİYOMEKANİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOMEKANİK | REH641 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: İnteraktif dersler, grup seminerleri, olgu tartışmaları, klinik problem çözme, kanıta dayalı uygulam | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Gül Yazıcıoğlu, Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Temel biyomekanik prensipler, mekanik özellikler, vektör analizleri, biyomekanikte uygulanan kinetik ve kinematik, iş/enerji değerlendirme yöntemleri | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Rehabilitasyon alanına özel temel biyomekanik prensipler, temel mekanik özellikler (Newton Kanunları, statik ve dinamik), vektör analizleri, biyomekaniğe uygulanan kinetik ve kinematik, iş/enerji değerlendirme yöntemleri, stres/strain, yaralanmalarının önlenmesi, tedavi, protez-ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmelere ilişkin konular tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Journal of Biomechanics Prosthetics Orthotics International Physical Therapy Clinical Biomechanics Journal of Applied Biomechanics |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konuların belirlenmesi, gerekli kaynakların ve dersin işlenişinin tartışılması |
2. Hafta | Kuvvet ve kuvvet tipleri |
3. Hafta | Vücutta uygulanan kuvvetler ve Newton yasaları |
4. Hafta | Stres tipleri, bükme, parçalama stresleri |
5. Hafta | Biyomekanik değerlendirmede bileşke kuvvet analizleri |
6. Hafta | Statik denge |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Dengenin 1. ve 2. Durumu |
9. Hafta | Problem çözümleri |
10. Hafta | Vücutta iç ve dış sürtünme |
11. Hafta | Kinematikler |
12. Hafta | Hız, ivme, iş, enerji ve güç |
13. Hafta | Hız, ivme, iş, enerji ve güç |
14. Hafta | Literatürden örnekler üzerinde tartışma |
15. Hafta | Literatürden örnekler üzerinde tartışma |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 59 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | |||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek