EPO602 - DİSİPLİNLERARASI YETİŞEK SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİSİPLİNLERARASI YETİŞEK SEMİNERİ EPO602 2. Yarıyıl 0 2 0 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSorun/Problem Çözme
Diğer: Grup Tartışması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nuray Senemoğlu  
Dersin amacıÖğrencilerin Türkiye ve dünyadaki program geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri, program değerlendirme ile ilgili alan yazını değerlendirerek özgün ürün meydana getirmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Eğitimde Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslar arası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirebilme,
  2. İncelediği alan yazına dayalı olarak, derleme türünde makale üretebilme,
  3. Seçeceği tez konusuna uygun araştırma önerisi hazırlayabilme.
Dersin içeriğiAlanla ilgili:
I. Türkiye ve dünyadaki gelişmelerin araştırılması, incelenmesi ve değerlendirilmesi.
II. Tez konusu çalışmaları.
 
KaynaklarKarasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Dördüncü Basım Ankara.
Fraenkel, J.R. ve N. Wallen. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. Mc Graw Hill.
Baykul,Y. (1999). İstatistik: Metotlar ve Uygulamalar. Ankara.
Arıcı, H. (2001). İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara:
Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri. Ankara: Ve-Ga Yayınları.
Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem A yayıncılık.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
2. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
3. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
4. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
5. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
6. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
7. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
8. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
9. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
10. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
11. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
12. HaftaProgram Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme
13. HaftaSeçeceği tez konusuna uygun araştırma önerisi hazırlama
14. HaftaSeçeceği tez konusuna uygun araştırma önerisi hazırlama
15. HaftaFinal haftasına hazırlık
16. HaftaFinal haftası

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama140
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum720
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama17070
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)717
Sunum / Seminer Hazırlama7428
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14949
Toplam İş Yükü30128210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.    X
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.    X
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.    X
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.    X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek