EPO602 - DİSİPLİNLERARASI YETİŞEK SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİSİPLİNLERARASI YETİŞEK SEMİNERİ | EPO602 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Sorun/Problem Çözme Diğer: Grup Tartışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuray Senemoğlu | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin Türkiye ve dünyadaki program geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri, program değerlendirme ile ilgili alan yazını değerlendirerek özgün ürün meydana getirmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Alanla ilgili: I. Türkiye ve dünyadaki gelişmelerin araştırılması, incelenmesi ve değerlendirilmesi. II. Tez konusu çalışmaları. | |||||
Kaynaklar | Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Dördüncü Basım Ankara. Fraenkel, J.R. ve N. Wallen. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. Mc Graw Hill. Baykul,Y. (1999). İstatistik: Metotlar ve Uygulamalar. Ankara. Arıcı, H. (2001). İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara: Yıldırım, A. ve H. Şimşek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış Bilimleri İçin Araştırma Teknikleri. Ankara: Ve-Ga Yayınları. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem A yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
2. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
3. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
4. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
5. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
6. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
7. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
8. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
9. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
10. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
11. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
12. Hafta | Program Geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri ve program değerlendirme ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale ve tez inceleme |
13. Hafta | Seçeceği tez konusuna uygun araştırma önerisi hazırlama |
14. Hafta | Seçeceği tez konusuna uygun araştırma önerisi hazırlama |
15. Hafta | Final haftasına hazırlık |
16. Hafta | Final haftası |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 7 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 70 | 70 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 7 | 1 | 7 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 7 | 4 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 49 | 49 |
Toplam İş Yükü | 30 | 128 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme. | X | ||||
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme. | X | ||||
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. | X | ||||
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek