EPO643-01 - PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME II EPO643-01 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseEPO642-01 Program Geliştirme ve Değerlendirme I
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Grup Seminerleri  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri 
Dersin amacıBir konu alanı ile ilgili öğretim programını değerlendirip, değerlendirme sonuçlarına göre geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çeşitli program geliştirme modellerini kavrayabilme
  2. Çeşitli program geliştirme modellerine göre öğretim programını tasarlayabilme
  3. Bir konu alanında program değerlendirme
Dersin içeriğiBelirli bir konu alanının öğretim programlarını inceleme; program geliştirme çalışmaları, tarihsel süreci; bir disiplinde ya da disiplinlerarası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi. Belirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma. 
KaynaklarMcNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
Zook K. B. (2000). Instructional Design for Classroom Teaching and Learning. Wadsworth Publishing.
Darling-Hammond L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. John Wiley & Sons, Inc.
Fry, H., S. Ketteridge, S. Marshall. (2003). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education Kogan Page Limited, Second Ed.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve derse genel bir bakış
2. HaftaProgram geliştirmenin temelleri
3. HaftaEğitim programı tasarlama
4. HaftaProgram geliştirme modelleri
5. Haftaİhtiyaçların saptanması
6. Haftaİhtiyaçların değerlendirmesi
7. HaftaProgram tasarısı hazırlamanın öğeleri
8. HaftaHedef
9. Haftaİçerik
10. HaftaHedef - içerik çizelgesi
11. HaftaEğitim durumlarının düzenlenmesi
12. HaftaSınama durumu
13. HaftaProgramın denenmesi ve değerlendirilmesi
14. HaftaRapor hazırlama
15. HaftaRapor hazırlama
16. HaftaRapor sunma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler170
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı130
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı170
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama13434
Proje18080
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü30123240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.    X
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.    X
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.    X
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.    X
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.    X
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.    X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek