EPO643-01 - PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME II | EPO643-01 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | EPO642-01 Program Geliştirme ve Değerlendirme I | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Grup Seminerleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri | |||||
Dersin amacı | Bir konu alanı ile ilgili öğretim programını değerlendirip, değerlendirme sonuçlarına göre geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Belirli bir konu alanının öğretim programlarını inceleme; program geliştirme çalışmaları, tarihsel süreci; bir disiplinde ya da disiplinlerarası yetişek tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi. Belirli bir uzmanlık alanında öğretimi düzenlemeye rehberlik etme, program geliştirme, öğretim, sınıf yönetimi ve değerlendirme alanında deneyim kazanma. | |||||
Kaynaklar | McNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Ornstein, A. C., & Behar, L. S. (Eds.). (1995). Contemporary issues in curriculum. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. Zook K. B. (2000). Instructional Design for Classroom Teaching and Learning. Wadsworth Publishing. Darling-Hammond L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs. John Wiley & Sons, Inc. Fry, H., S. Ketteridge, S. Marshall. (2003). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education Kogan Page Limited, Second Ed. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve derse genel bir bakış |
2. Hafta | Program geliştirmenin temelleri |
3. Hafta | Eğitim programı tasarlama |
4. Hafta | Program geliştirme modelleri |
5. Hafta | İhtiyaçların saptanması |
6. Hafta | İhtiyaçların değerlendirmesi |
7. Hafta | Program tasarısı hazırlamanın öğeleri |
8. Hafta | Hedef |
9. Hafta | İçerik |
10. Hafta | Hedef - içerik çizelgesi |
11. Hafta | Eğitim durumlarının düzenlenmesi |
12. Hafta | Sınama durumu |
13. Hafta | Programın denenmesi ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | Rapor hazırlama |
15. Hafta | Rapor hazırlama |
16. Hafta | Rapor sunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 1 | 70 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 34 | 34 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 123 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme. | X | ||||
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme. | X | ||||
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. | X | ||||
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek